23948sdkhjf

SINTEF

Hydro: Ny støpeteknologi gir besparelser

Innovasjon og forskning

Hurtigruten og SINTEF får støtte til Sea Zero

- Mulig å reparere rørskader på havbunnen

Tretten-brua: Ikke mer rust enn forventet
Starter karbonfangst med sukkertare
Hurtigruten Norge vil bygge nullutslippsskip innen 2030
Nytt forskningssenter for hydrogen

Hydro og SINTEF sammen om nullutslipp

SINTEF og MKK utvikler to nye løsninger for høytemperatur kjøleanlegg

SINTEF satser i Kongsberg

Sjømatnæringens fartøy skal bli utslippsfrie
SINTEF skal forske på ammoniakk som grønt drivstoff til skipsfarten
Kan resirkulere metall uten omsmelting
Silisium-produksjonen kan bli mer effektiv
Skal forske på CO2-fangst på skip
Nytt laboratorium og SINTEFs 150 batteriforskere skal løfte norsk konkurransekraft på batterier
Legering blir sterkere i romtemperatur – hvorfor?
Åpner unikt nullutlipps-laboratorium i Trondheim

Skal utvikle kunstig intelligens for selvkjørende skip

Inngår strategisk samarbeid

Nytt forsknings- og innovasjonssenter skal gi klimavennlig verdiskaping på norsk kontinentalsokkel

80 millioner til EU-prosjekt på autonome skip
Forsker på lettere og mer miljøvennlig lettmetall
Sintef mest «in» hos teknologistudentene
Klimavennlig metallproduksjon – hvorfor er det vanskelig?
Robotskilpadder i oppdrettsanlegg gjør fisken mindre stresset
Ny NHO-rapport: Klimaforpliktelser gir Norge konkurransekraft
Havvind kan redde norske arbeidsplasser
Alt du trenger å vite om CO2-fangst og -lagring
Får 200 millioner til å forske på autonome fartøy
Havbruksansatte bekymret for HMS
Robot-inspektør kan spare oljebransjen for millioner
Denne ferja drives av sola
Verdiskaping fra sjømatnæringa har nådd 100 milliarder
Her er 24 nye næringsmuligheter for Norge
Ble verdensledende på avanserte verktøy
Stor bransjeinteresse for forskningssenteret LowEmission
Andre Nordiske Medier
PlastForum NO
Maskinregisteret
Tungt

Send til en kollega

0.125