23948sdkhjf

Oldendorff Carriers og Yara Marine styrker det grønne forholdet

Oldendorff Carriers har forsterket sitt pågående forhold til Yara Marine Technologies ved å bli enige om installasjon av U-type scrubbere på to nybygg capesize fartøy.

Torsten Barenthin, Oldendorff Carriers' direktør for innovasjon, og Aleksander Askeland, Yara Marine Technologies' (YMT) Chief Sales Officer, har signert en avtale om den første installasjonen av YMTs nye SOx-scrubbere av U-type om bord på to bulkskip. Dette følger i fotsporene til tidligere kontrakter som har sett YMT installere scrubbere og utføre MARPOL-samsvarstesting på 96 Oldendorff-fartøy.

Styrker samarbeidet

Torsten Barenthin i Oldendorff sier:

- Vi er glade for å ytterligere styrke samarbeidet med Yara Marine Technologies, som begynte i februar 2018. Å utstyre over 90 fartøy med SOx-scrubbere på mindre enn to år var et enormt utfordrende prosjekt, og vi har vært ekstremt fornøyde med resultatene – slik at vi har nær 99 prosent oppetid. Gitt ytelsen til de eksisterende scrubberne av høy kvalitet, er det ingen overraskelse at vi har valgt Yara Marine som vår partner for scrubberinstallasjoner på våre to innkommende capesize bulkbærere Alice Oldendorff og Austyn Oldendorff.

Også Aleksander Askeland i Yara er fornøyd med avtalen:

-Vi er veldig fornøyd med Oldendorff Carriers beslutning om å installere våre U-type scrubbere på sine nye fartøy, og markerer 98 fartøy utstyrt med våre scrubbere så langt. Det er ikke noe større kompliment til det harde arbeidet til vårt tekniske team enn når en eksisterende kunde velger å utstyre flåten sin med flere av våre produkter. Vi ser frem til å treffe 100-fartøysmerket i fremtiden og hjelpe Oldendorff-flåten med å fortsette å forbedre miljøytelsen. Etter hvert som vi utvider vår portefølje av innovative og kostnadseffektive grønne teknologier, ser vi frem til et tettere samarbeid.

Overholde globale utslipp

Scrubbere tilbyr en bærekraftig måte for enhver eksisterende flåte som opererer på tungolje (HFO) eller en hybrid av svært lav svovelolje (VLSFO) og HFO for å overholde globale forskrifter om svovelutslipp. Mange skipsoperatører har også omfavnet scrubbere som et middel til å møte utslippsmål og håndtere drivstoffkostnader, gitt usikkerheten om drivstoffpriser og tilgjengelighet av drivstoff med lav svovel.

YMTs scrubberportefølje omfatter in-line scrubbere (I-type og L-type) og pakkede sengeskrubbere (U-type), med open-loop, lukket sløyfe og hybridalternativer. Nye generasjonssystemer drar også nytte av Yara Marines Ratio Control-system, som aktivt forhindrer overskrubbing og reduserer driftskostnadene betydelig. Eldre fartøy kan få Ratio Control-systemet lagt til scrubbere via en programvareoppdatering.

Vindassistert framdrift

Som en sterk talsmann for en grønnere og renere fremtid har YMT utvidet sin portefølje det siste året til å omfatte fartøyoptimaliseringsløsninger, vindassistert fremdrift og nøkkelferdige landstrømløsninger.

Kilde: Yara

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Bedriftenes egne nyheter
Se alle medlemsnyheter
Mest lest
Nyeste artikler
Se nyeste artikler
Anbefalte artikler
Utvalgte nyheter fra forsiden
Offshore Norge: Viktig å begrense fallet i produksjonen
Nordmenn flest positive til grunnrenteskatt
Plattform stengt ned ved en feiltakelse
Reach Subsea med oppdrag i Afrika
To skadet i eksplosjon på offshorefartøy
Råstål-produksjonen på stedet hvil
Andre Nordiske Medier
Building Supply NO
PlastForum NO
Maskinregisteret

Send til en kollega

0.141