23948sdkhjf

Brunvoll Mar-El ekspanderer og etablerer kontor i Grenland

Brunvoll Mar-El er et selskap som har hovedkontor i Molde. Nå satser de også i Grenland.

Selskapet leverer kontrollsystemer og styringssystemer til alle typer båter og skip, til kunder over absolutt hele verden. Med hovedkontor i Molde og en avdeling i Volda og på Dalen i Telemark, utvider de porteføljen av kontorsteder, og satser på Grenland. Totalt har selskapet 520 ansatte, og 40 av disse jobber i produksjon i Dalen.

Det er Telemarksavisa (TA) som skriver at Brunvoll Mar-El satser i Grenlandsområdet med et utviklingskontor. Det skal dermed ikke konkurrere ut produksjonsavdelingen i Dalen, som ligge i samme fylke.

Knytte til seg kompetansen

– Vi ønsker å knytte til oss mer av den kompetansen som finnes i fylket. Planen er at vi i oppstartsfasen blir fire ansatte i Grenland, men med en intensjon om å utvide ytterligere, sier salgssjef Bjørn Svendsen i Brunvoll Mar-El, til TA.

Det er ennå ikke 100 prosent sikkert hvor kontoret vil ligge, men trolig blir det i Porsgrunn.

Grenland er et typisk industri-distrikt, som har flere bedrifter som jobber inn mot maritim næring, så det er ikke så rart at Brunvoll Mar-El satser her.

Foreløpig vil det bli fire ansatte ved kontoret, og går alt etter planen vil de kunne være seks ansatte neste år. Planen er at åtte til 10 til vil bli ansatt i 2023.

Brunvoll

HELELEKTRISK: Brunvoll Mar-El har kommet seg godt gjennom koronaen så langt, og satser nå på helelektriske framdriftssystemer for båter. FOTO: BRUNVOLL MAR-EL

Flere ingeniører

Nasjonalt søker selskapet etter 15–20 nye ingeniører og selgere landet rundt i disse dager. 2021 har vært et svært godt år for bedriften med en økning i omsetningen på hele 40 prosent, og målet er at veksten skal fortsette også i 2022, skriver TA.

Brunvoll Mar-El har tro på veksten fordi selskapet var tidlig ut med å elektrifisere framdriftssystemene som selskapet leverer. Nå satses det helelektrisk. Den første helelektriske båten var en arbeidsbåt i Oslofjorden, men nå venter også større fartøy, som ferjer osv.

Kilde: Telemarksavisa

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.111