23948sdkhjf

Remøy Shipping forlenger med Equinor

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Batteriinstallasjon og landstrøm står sentralt når Remøy Shipping forlenger avtalen med tre forsyningsskip med Equinor.

Det er Remøy Shippings tre fartøy – «Rem Eir», «Rem Hrist» og «Rem Mist» - det er inngått avtale om utøvelse av opsjoner på tre år om. Alle de tre fartøyene skal få installert hybrid batteridrift innen første halvår i år, og de vil også ha mulighet til å benytte landstrøm.

Les også: Patentstrid endte med forlik

Det skriver Skipsrevyen, som omtaler opsjonsavtalen som ble inngått mellom Remøy Shipping og Equinor nylig.

KONTRAKT: Remøy Shipping-sjef Karl-Johan Bakken og Tonje Angelfoss fra Equinor har signert de nye kontraktene. FOTO: EQUINOR/VIDAR HARDELAND

Avtalen er en direkte forlengelse av eksisterende kontraktperioder, noe som betyr at de tre fartøyene fortsetter å jobbe for Equinor.

– Kontraktene gir oss muligheten til å videre redusere brennstoff-forbruk og utslipp gjennom installasjon av batteripakker på alle tre skipene. Dette vil være en fortsettelse på arbeidet med brennstoff-reduserende tiltak i rederiet, der vi allerede har gjennomført og implementert et digitaliseringsprosjekt for brennstoff-optimalisering av skipenes drift, uttaler administrerende direktør Karl-Johan Bakken i Remøy Shipping til Skipsrevyen.

Equinor har ifølge den administrerende direktøren ved rederiet vært den største kunden i selskapets historie. Kontraktene som nå er inngått betyr at skipene det er snakk om vil avgi et mindre klimaavtrykk enn i dag. «Rem Eir» går i dag på LNG.

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Laksen trives i lukket anlegg

Oljetjenesteleverandør konkurs

Kongsberg fikk grønt lys

VIDEO: Satte verdensrekord med rørslep fra Stathelle til Malaysia

Hydro kjøper seg oppi Bahrain-selskap

Nedetid for portalen

Nyhetsbrev

FishGLOBE velger Steinsvik

Oljeselskap hindrer klimatiltak

Ukens vits: Nyansatt

Dramatisk redningsaksjon for lasteskip

Patentstrid endte med forlik

Rekordløft fullfører Johan Sverdrup feltsenter

Godtar forelegg på 4,5 millioner kroner

Bilprodusentene vil ha sterkere stål og lettere biler

Norge kan bli elektrisk

Skal bli tredje størst på norsk sokkel

Havyard oppdaget avvik

Full fart hos Risnes

Første ståldrager på plass

Sveaas investerer 200 MNK i spektakulær stålbru

Vil undersøke overføringer før truck-konkurs

Astrup AS skal levere ANO fasadeplater til Signalprosjekt

Slår sammen datterselskap

Norsk Industri møtte NAV Rogaland

Norsk selskap går inn i subsea-konsortium

Første stålet i P2-prosjektet kuttet

Ukens vits: Den smarte narrer den dumme…?

Styrker servicen i nord

Ukens vits: En whiskey-hest

Ny teknisk sjef i Proserv

Fra Havyard til Westcon Yards Florø

Kitron får kommunikasjonsordre

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Randers Tandhjulsfabrik A/S tilbyder

Skumstasjoner til KNM MAUD

Nye serviceoppdrag for Munck Cranes

Nyhet om den rutile rørtråden Filarc PZ6113 (E71T)

Ny styreleder i toppen for DIRA

Kurs i flensearbeid, NS-EN 1591-4

Vi er på plass

Marine calibration test case

Hvis du er interessert i "super-resolution imaging", så skal denne workshop være for deg!

BRANNSIKKERHET: Virker nødlyssystemet i bygget ditt?

Movi-C modulbasert automatiseringssystem fra SEW-EURODRIVE

iTec med når Norges mest miljøfokuserte og innovative videregående skole bygges

Ny Designpris til Elesa!

Intelligente målesystemer for energi og strømkvalitet

Den automatiserte kameleontungen

Nipper AGV - Intelligent palletransport

Invitasjon: Åpent hus i Ravema sitt nye Demosenter på Jæren

Bærbar filterpumpe MFU 15 fra HYDAC

Kulelagerhuset - NTN-SNR lagre for stålverk

Webinar | “Measure 1500 parametres in 30 minutes and save time”

MESSER satser stort på nye løsninger

Den ledende teknologien innen støybeskyttelse i byer og tettsteder

Nor-Shipping 2019 - Klüber Lubrication Nordic

FLIR Ex-XT serien termokamera

Oppdag vår nye nettside !

Send til en kollega

0.172