23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.
Kontakt oss for en bedriftsløsning.

Remøy Shipping forlenger med Equinor

Batteriinstallasjon og landstrøm står sentralt når Remøy Shipping forlenger avtalen med tre forsyningsskip med Equinor.

Det er Remøy Shippings tre fartøy – «Rem Eir», «Rem Hrist» og «Rem Mist» - det er inngått avtale om utøvelse av opsjoner på tre år om. Alle de tre fartøyene skal få installert hybrid batteridrift innen første halvår i år, og de vil også ha mulighet til å benytte landstrøm.

Det skriver Skipsrevyen, som omtaler opsjonsavtalen som ble inngått mellom Remøy Shipping og Equinor nylig.

KONTRAKT: Remøy Shipping-sjef Karl-Johan Bakken og Tonje Angelfoss fra Equinor har signert de nye kontraktene. FOTO: EQUINOR/VIDAR HARDELAND

Avtalen er en direkte forlengelse av eksisterende kontraktperioder, noe som betyr at de tre fartøyene fortsetter å jobbe for Equinor.

– Kontraktene gir oss muligheten til å videre redusere brennstoff-forbruk og utslipp gjennom installasjon av batteripakker på alle tre skipene. Dette vil være en fortsettelse på arbeidet med brennstoff-reduserende tiltak i rederiet, der vi allerede har gjennomført og implementert et digitaliseringsprosjekt for brennstoff-optimalisering av skipenes drift, uttaler administrerende direktør Karl-Johan Bakken i Remøy Shipping til Skipsrevyen.

Equinor har ifølge den administrerende direktøren ved rederiet vært den største kunden i selskapets historie. Kontraktene som nå er inngått betyr at skipene det er snakk om vil avgi et mindre klimaavtrykk enn i dag. «Rem Eir» går i dag på LNG.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.117|instance-web03