23948sdkhjf

Ecoflow Propulsor til Tram

Servogear skal levere framdriftsløsning for verdens første batteridrevne hurtigbåt som skal inn i ordinær rutetrafikk og som skal bygges for Kolumbus ved Fjellstrand verft i Vestland.

Båten er planlagt ferdigstilt i 2022 og skal inn i rute fra Stavanger til Byøyane og Hommersåk i første omgang.

Servogear har gjennom en årrekke utmerket seg som en foretrukket leverandør av framdriftsløsninger til hurtiggående båter som setter krav til rekkevidde og energibruk. Slik er det også denne gangen.

-Når det kommer til det å få maksimal rekkevidde ut av tilgjengelig energi er det fint lite som kan måle seg med vår Ecoflow Propulsor. Ettersom fokuset stadig blir større på effektiv framdrift og dette med å nyttiggjøre seg energien best mulig er det flere og flere som får øynene opp for våre produkt, sier Torleif Stokke, daglig leder i Servogear AS.

-Vi har jobbet lenge med Tram-prosjektet, og dette er en svært viktig og prestisjefylt kontrakt for oss å få. Tram er, som kanskje kjent, delvis EU-finansiert og dette blir sett på som et pilot-prosjekt for utslippsfri passasjertrafikk til sjøs. At vi nå befester vår posisjon i dette markedet med denne kontrakten betyr svært mye for Servogear og vår satsing videre, legger Stokke til.

Servogear holder til på Rubbestadneset i Bømlo kommune og har i dag om lag 50 ansatte. Gjennom kontinuerlig innovasjon og produktutvikling har selskapet siden starten i 1973 vært en av de meste ledende på effektive framdriftsløsninger til hurtigbåter.

Kilde: Pressemelding fra Servogear

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Anbefalte artikler

Send til en kollega

0.078