23948sdkhjf

Skal bygge fjerde båten for Sølvtrans

| Av Redaksjonen | Tips redaksjonen om en historie

Myklebust Verft i Sande på Sunnmøre har inngått sin fjerde brønnbåtkontrakt med Sølvtrans Rederi i Ålesund. Fartøyet er basert på Kongsberg NVC 389 og er av samme design som Sølvtrans allerede har under bygging hos Myklebust.

Lastekapasiteten er på 4.000 m3. Også dette skroget skal bygges ved det tyrkiske verftet Hat-San, går det fram av en pressemelding torsdag.

Les også: Skal levere digital tvilling til Astero

Levering av det som blir byggnummer 76 fra Myklebust Verft er kontraktsfestet til oktober 2021.

– Vi er stolte over å lykkes med flere kontrakter til Sølvtrans. Det gir oss store muligheter til å, i lag med alle involverte aktører, utnytte positive synergier og læring fra prosjekt til prosjekt. Kontrakten innebærer også mange leveranser fra en rekke lokale virksomheter der de største i omfang er Kongsberg Maritime, MMC FIRST PROCESS og Hareid Group, sier daglig leder hos Myklebust Verft, Inge-Jonny Hilde.

– Vi opplever et positiv marked for denne 4.000-kubikk-serien som vi har kontrahert hos Myklebust og for oss finner vi den kvaliteten vi jakter på lokalt, sier reder og administrerende direktør i Sølvtrans, Roger Halsebakk.

Kontrakten passer godt med den strategien Myklebust har valgt ved å bygge flere fartøy til samme kunde med kjent teknologi og design.

Les også: Stort byggeoppdrag for Kleven

– Det er også en stor tillitserklæring fra Sparebanken Møre at de stiller med byggefinansiering til nok et nybygg ved Myklebust Verft, sier Hide.

Med denne kontrakten har Myklebust ein ordrereserve på om lag en milliard kroner innen nybygg og ettermarkedet. Verftet har 135 egne ansatte.

 

Kilde: Pressemelding
Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Kleven vil undersøke sin nye eier

En sædcelle til besvær

Ny NHO-rapport: Klimaforpliktelser gir Norge konkurransekraft

Bergensfirma kjøper opp Hallmaker Group AS

Kongelig oppdrag for Endur Maritime

Her er robothunden Spot

Nyhetsbrev

Mild vinter – må permittere

Gir bonus til alle ansatte

Vellykket prøvetur for "NG Endurance"

Eksportnedgang i januar

130 millioner kroner til katapult-sentrene

Et skoleeksempel på bærekraftig design

Statnett tilrettelegger for næringsutvikling på Nordmøre og i Romsdal

Tysk gruve kan løse flygeaske-utfordringer

Ukas vits: Damesko

SE VIDEO: Korketrekker-design pusher ariktekt-grenser

9 milliarder forskningskroner har funnet veien fra Brussel til Norge

Fornybar-boom hos Aibel

Erstatning for takboks på Tesla

Optimera utvider lagerkapasiteten for videre vekst

Ser mest framover – etter 400 års drift

Ikonisk bygg ble mer bærekraftig med «brukt» aluminium

Overtok spesialfartøy

SE VIDEO: Gigant-dumper bygget av stål

Stig Remøy kreves for 25 millioner

Ukens vits: Glassmesteren

Vil bygge Norges første krillfabrikk

Ukens vits: Hevn

Ny daglig leder i IKM Elektro

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Pumpestyring for avløpsvann

Sertifisering bidrar til bærekraftig fiskeoppdrett

Problemer med groe?

Noble Installation fyller 20 år

Fredriksstad Motorfabrik leverer igjen

Drain Gullies : Brann og eksplosjonssikring på fartøy

Gritco etterkjøler fra Norclean AS

Iglidur J3B fra ASI Automatikk

Har du husket å sjekke oljen?

Kemppi på Industriens Motemesse 2020

IKM Instrutek har blitt forhandler for WIKA i Norge

ASI Automatikk og verdens første high voltage FerryCharger

Er du skips- eller båtbygger?

Prøveutstyr for tilslag

Kemppi På SMART Sveis konferansen 2020

78 grader nord og 140 km fra sivilisasjonen

Miniatyr CANopen enkoder med redundant Hall sensor

Miljøvennlig støvfri sandblåsing - Korrosjons-Teknikk AS

Okuma Multus U4000

Ansatt i 40 (!) år

Utvidet dynamosortiment

Ace-Wipes fra Lumatek AS

HMS leverandørpris 2019 tildelt NOT Overflatebehandling AS

Ny nettside - Rabatt: 22% på alt

Smart Engineering direkte i skyen

Send til en kollega

0.157