23948sdkhjf

Fregattetterforskning mot slutten

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Omstendighetene rundt kollisjonen og havariet til KNM «Helge Ingstad» nærmer seg slutten, ifølge politiet.

Les også: Fregatt-etterforskning ikke ferdig

Det melder flere medier mandag ettermiddag. Tre personer har hatt status som mistenkt gjennom det meste av etterforskningen. Det er losen på tankskipet TS «Sola», vaktsjefen på KNM «Helge Ingstad» og en som er ansatt ved trafikksentralen på Fedje. Tankskipet kolliderte som kjent med fregatten i november i fjor, og som en følge av dette sank KNM «Helge Ingstad». Forsvaret har bestemt etter at å ha hevet fregatten etter flere måneder under vann at den skal krotes. Skadene er for store til at det er lønnsomt å reparere den.

Det er Teknisk Ukeblad (TU) som skriver at etterforskningsarbeidet nå går mot slutten, og ifølge påtaleansvarlig Ole Bjørn Mevatne i Vest Politidistrikt, er det mulig at en eventuell påtale vil foreligge før Havarikommisjonen er ferdig med sin endelige rapport. Denne rapporten skal leveres senest 8. november.

Påtaleansvarlig, politiadvokat Ole Bjørn Mevatne i Vest politidistrikt, sier det er usikkert hvorvidt de vil vente med å ta en påtalemessig beslutning til Havarikommisjonen er ferdig med sin endelige rapport.

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Vellykket prøvetur for "NG Endurance"

Eksportnedgang i januar

130 millioner kroner til katapult-sentrene

Statnett tilrettelegger for næringsutvikling på Nordmøre og i Romsdal

SE VIDEO: Korketrekker-design pusher ariktekt-grenser

Et skoleeksempel på bærekraftig design

Nyhetsbrev

Tysk gruve kan løse flygeaske-utfordringer

9 milliarder forskningskroner har funnet veien fra Brussel til Norge

Ukas vits: Damesko

Fornybar-boom hos Aibel

Erstatning for takboks på Tesla

Ikonisk bygg ble mer bærekraftig med «brukt» aluminium

Optimera utvider lagerkapasiteten for videre vekst

Ser mest framover – etter 400 års drift

Overtok spesialfartøy

SE VIDEO: Gigant-dumper bygget av stål

På vei mot en bærekraftig mineralnæring

PCS Stokke Stål AS flytter

Bygde 155 km strømledning i fjor

ABB og Ericsson baner vei for digital omstilling av industrien

Vard-kontrakt til 500 millioner

Utbyggingsprosjektene gjennomføres bedre

Solide kvartalstall fra Kongsberg Gruppen

Resultat-opptur for Kværner

Stig Remøy kreves for 25 millioner

Ukens vits: Glassmesteren

Vil bygge Norges første krillfabrikk

Ukens vits: Hevn

Ny daglig leder i IKM Elektro

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Noble Installation fyller 20 år

Fredriksstad Motorfabrik leverer igjen

Drain Gullies : Brann og eksplosjonssikring på fartøy

Gritco etterkjøler fra Norclean AS

Iglidur J3B fra ASI Automatikk

Har du husket å sjekke oljen?

Kemppi på Industriens Motemesse 2020

IKM Instrutek har blitt forhandler for WIKA i Norge

ASI Automatikk og verdens første high voltage FerryCharger

Er du skips- eller båtbygger?

Prøveutstyr for tilslag

Kemppi På SMART Sveis konferansen 2020

78 grader nord og 140 km fra sivilisasjonen

Miniatyr CANopen enkoder med redundant Hall sensor

Miljøvennlig støvfri sandblåsing - Korrosjons-Teknikk AS

Okuma Multus U4000

Ansatt i 40 (!) år

Utvidet dynamosortiment

Ace-Wipes fra Lumatek AS

HMS leverandørpris 2019 tildelt NOT Overflatebehandling AS

Ny nettside - Rabatt: 22% på alt

Smart Engineering direkte i skyen

Sterkere fundamenter med sveise-automasjon

Fra halvautomatisk til helautomatisk bigbag-fyllesystem

Varmesystemer fra Anlegg og Marine Service

Send til en kollega

0.156