23948sdkhjf
>

Nå er siste stålkasse på plass

Fredag ankom den aller siste stålkassen på Beitstadsundbrua sin destinasjon.

Les også: E39 Stord-Os: Brukasse i aluminium kan være et konkurransedyktig alternativ til stål

Dette melder Veier24.

Totalt seks stålseksjoner har nå ankommet det som blir den 580 meter lange Beitstadsundbrua.

– Alt har gått som planlagt, og vi er nå veldig godt fornøyd med at en milepæl i arbeidet med brua er nådd, sier prosjektleder Jo Bernt Brønstad i Statens vegvesen til Veier24.

Videre er det duket for sammensveising av de ulike seksjonene, før betongdekket støpes, en prosess som vil ta rundt to måneder.

Det meldes at støpearbeidene med brua vil være ferdig rundt begynnelsen av oktober. Stålkassen er produsert utenfor Shanghai, Kina.

Fosdalen Industrier, en bedrift som var med på å sveise sammen stålbjelkene som utgjør bærekonstruksjonene til den nye brua, gikk nylig konkurs. Bedriftens styreleder gikk kritisk ut mot kinesiske SRBG – Sichuan Road & Bridge Group – som jobbet på Beitstadsundbrua.

Kommenter artikkelen
Tips redaksjonen
Redaksjonen anbefaler

Send til en kollega

0.078