23948sdkhjf

Ny kontrakt for Sletta Verft

| Av Redaksjonen | Tips redaksjonen om en historie

Sletta Verft AS har inngått kontrakt med Frey Akvaressurs AS om bygging av et servicefartøy til havbruksnæringen med levering i slutten av januar 2020.

Fartøyet er utviklet av Møre Maritime AS i nært samarbeid med rederiet Frøy Akvaressurs AS og representerer en nyskapning innen servicefartøysektoren.

Les også: Sletta skal bygge katamaran

«Macho 25», som båten heter, er optimalisert for sikre serviceoperasjoner helt inntil merdene, og for eksponerte områder i dårlig vær. Fartøyet er designet for følgende arbeidsoperasjoner:

- Ankerhåndtering

- Utsetting og stramming av rammefortøyning

- Håndtering av not, opptak, utsetting og montering

Les også: Brukte 15 uker på å bygge ny båt

- Avlusning med hydrogenperoksid

- Inspeksjon, vasking og desinfisering av anlegg, merder og bunnringer

- ROV-og dykkeoperasjoner

- Slepeoperasjoner

Les også: Skal bygge 20 meter lang båt

- Transport og frakt til og fra anleggene

Fartøyet skal bli nær 20 meter langt, og er 10,6 meter bredt, og det skal bygges i stål.

«Macho 25» har såkalt grønn profil og utrustes med dieselelektrisk løsning og batteripakke, skriver selskapet i en pressemelding.

Båten er spesielt utviklet for avanserte og tunge servicearbeider i forbindelse med havbruksoperasjoner. Det er lagt vekt på robuste og enkle løsninger for god driftsvennlighet. Stor propell, lettdrevet skrog og dieselelektrisk løsning og batteripakke gir miljøprofil og lavt drivstoff forbruk, skriver Sletta verft i pressemedlingen videre.

Les også: Sletta Verft bygger aluminiumskatamaran

Arbeidsdekket er på 120 kvadratmeter med verksted og servicerom.

Tidligere i februar overleverte Sletta sitt nybygg nr. 174 «Tristein» til Salmar Farming – en aluminiums katamaran på 14,9 x 7,5 meter.

 

Kilde: Pressemelding fra Sletta Verft
Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Ny fôrflåtekontrakt for Nor-Mær

Laksen trives i lukket anlegg

Godtar forelegg på 4,5 millioner kroner

Full fart hos Risnes

Satser og bygger mot industrien i Midt-Norge

Seks tonn skal gjøre ferje mer stabil

Nyhetsbrev

Sikrer ren energi til Havfarmen

Rederiets største investering

Stadig flere jenter søker industrifag

Får plass til ni biler

Har slaktet 3000 tonn fisk "uten tillatelse"

Tråler får norsk kjølesystem

Brann påvirker ikke leveranser

Nor-Fishing oppretter egen administrasjon og ansetter daglig leder

Mørenot-bygg i full fyr

«Northguider» blir liggende til august

Fisker døde

Skal drive oppdrett på værutsatte lokaliteter

Ny kontrakt for Sletta Verft

Styrker servicen i nord

Skal levere enda en båt til Sølvtrans

Brakk leggen i maskinrommet

Salmar med rekordår

Bekymret for norske havner

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Bærbar partikkelteller inkl. måling av temperatur og vann, til oljer og diesel fra HYDAC

Øwre-Johnsen AS: CJC Marine Engine Lube Oil Treatment program

Randers Tandhjulsfabrik A/S tilbyder

Skumstasjoner til KNM MAUD

Nye serviceoppdrag for Munck Cranes

Nyhet om den rutile rørtråden Filarc PZ6113 (E71T)

Ny styreleder i toppen for DIRA

Kurs i flensearbeid, NS-EN 1591-4

Vi er på plass

Marine calibration test case

Hvis du er interessert i "super-resolution imaging", så skal denne workshop være for deg!

BRANNSIKKERHET: Virker nødlyssystemet i bygget ditt?

Movi-C modulbasert automatiseringssystem fra SEW-EURODRIVE

iTec med når Norges mest miljøfokuserte og innovative videregående skole bygges

Ny Designpris til Elesa!

Intelligente målesystemer for energi og strømkvalitet

Den automatiserte kameleontungen

Nipper AGV - Intelligent palletransport

Invitasjon: Åpent hus i Ravema sitt nye Demosenter på Jæren

Bærbar filterpumpe MFU 15 fra HYDAC

Kulelagerhuset - NTN-SNR lagre for stålverk

Webinar | “Measure 1500 parametres in 30 minutes and save time”

MESSER satser stort på nye løsninger

Den ledende teknologien innen støybeskyttelse i byer og tettsteder

Nor-Shipping 2019 - Klüber Lubrication Nordic

Send til en kollega

0.409