23948sdkhjf

Farlig vogntog fullastet med aluminium

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Kjøretøyet, som var fullastet med aluminium, var nedslitt og i så dårlig stand at det ikke tillates brukt på veien i Norge med last.

Det skrev Statens Vegvesen etter en nattkontroll på E39 nylig. Kontrollen skjedde ved Krossmoen natt til tirsdag denne uka, og det var spesielt ett av vogntogene som vakte spesiell interesse hos vegvesenets kontrollører.

Les også: Norled ligger an til å få drifte Finnøysambandet videre

Et utenlandsk vogntog fra Karmøy var fullastet med aluminium, men var i så dårlig forfatning at det ikke er lov til å brukes på norske veier.

Vogntoget var, ifølge vegvesenets rapport, på vei fra Karmøy fullastet med aluminium.

«Kjøretøyet var nedslitt og i så dårlig stand at det ikke tillates brukt på veien i Norge med last. 28 tonn må lastes over på et mer egnet kjøretøy før lasten kan fraktes videre, skriver Statens vegvesen i sin kontrollrapport, og legger til at kjøper og befrakter av godset vil bli kontaktet.

ABC Nyheter har skrevet om saken, og skriver at i løpet av nattkontrollen var 24 kjøretøy innom kontrollplassen på E 39 og seks kjøretøy ble plukket ut for nærmere kontroll.

Av disse fikk to vogntog kjøreforbud grunnet stor slitasje i tilhengerdraget sitt, mens ett vogntog fikk kjøreforbud da sidedørene ikke lot seg lukke grunnet mer last enn det var plass til, skriver ABC Nyheter.

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Godtar forelegg på 4,5 millioner kroner

Bilprodusentene vil ha sterkere stål og lettere biler

Rekordløft fullfører Johan Sverdrup feltsenter

Havyard oppdaget avvik

Norge kan bli elektrisk

Skal bli tredje størst på norsk sokkel

Nyhetsbrev

Full fart hos Risnes

Første ståldrager på plass

Sveaas investerer 200 MNK i spektakulær stålbru

Vil undersøke overføringer før truck-konkurs

Fant ølboks i torskemagen

Astrup AS skal levere ANO fasadeplater til Signalprosjekt

Norsk Industri møtte NAV Rogaland

Engcon investerer 90 millioner i nye maskiner

Slår sammen datterselskap

Uavklart skjebne for havarert dokk

Astori AS kjøpt opp

TechnipFMC sikret seg stor Equinor-kontrakt

Vindfarm-kabler skal lages i Drammen

ASKO planlegger sjødrone i Oslofjorden

Skal designe multifunksjonsfartøy

Oda-feltet i produksjon fem måneder før planlagt

Satser og bygger mot industrien i Midt-Norge

Har funnet årsaken til problemene

Norsk selskap går inn i subsea-konsortium

Første stålet i P2-prosjektet kuttet

Ukens vits: Den smarte narrer den dumme…?

Styrker servicen i nord

Ukens vits: En whiskey-hest

Ny teknisk sjef i Proserv

Fra Havyard til Westcon Yards Florø

Kitron får kommunikasjonsordre

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Nyhet om den rutile rørtråden Filarc PZ6113 (E71T)

Ny styreleder i toppen for DIRA

Kurs i flensearbeid, NS-EN 1591-4

Vi er på plass

Marine calibration test case

Hvis du er interessert i "super-resolution imaging", så skal denne workshop være for deg!

BRANNSIKKERHET: Virker nødlyssystemet i bygget ditt?

Movi-C modulbasert automatiseringssystem fra SEW-EURODRIVE

iTec med når Norges mest miljøfokuserte og innovative videregående skole bygges

Ny Designpris til Elesa!

Intelligente målesystemer for energi og strømkvalitet

Den automatiserte kameleontungen

Nipper AGV - Intelligent palletransport

Invitasjon: Åpent hus i Ravema sitt nye Demosenter på Jæren

Bærbar filterpumpe MFU 15 fra HYDAC

Kulelagerhuset - NTN-SNR lagre for stålverk

Webinar | “Measure 1500 parametres in 30 minutes and save time”

MESSER satser stort på nye løsninger

Den ledende teknologien innen støybeskyttelse i byer og tettsteder

Nor-Shipping 2019 - Klüber Lubrication Nordic

FLIR Ex-XT serien termokamera

Oppdag vår nye nettside !

Beijer Electronics lanserer nye G serie distribuert IO

BRANNSIKKERHET: Gjør bygget ditt enda sikrere med digitaliserte kontroller

Kulelagerhuset sin leverandør NTN-SNR opplever sterk vekst på det europeisk...

Send til en kollega

0.17