23948sdkhjf

Stor bidragsyter til norsk industri

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Color Line kjøper vedlikehold for nærmere 300 millioner kroner hvert år.

Det sier Jan Helge Pile i rederiet. Han er ansvarlig for marineteknisk avdeling i ferjeselskapet. Under ERFA-konferansen nylig fortalte Pile om hvordan Color Line jobber med hensyn til innkjøp av varer og tjenester. Han fortalte blant annet at rederiet vedlikehold for om lag 300 millioner kroner årlig.

Les også: Color Line setter global miljøstandard

- Jeg ble positivt overrasket da jeg fikk se “makers list” fra Ulstein Verft etter at de vant kontrakten om bygging av “Color Hybrid”, sa Jan Helge Pile. Det er Skipsrevyen som gjengir foredraget han holdt på ERFA-konferansen.

«Color Hybrid» er verdens første plug-in hybridbåt, og da Ulstein skulle ferdigstille det store skipet, viste det seg at verftet ville handle med 18 norske av totalt 25 selskaper. Båten skal leveres til sommeren.

Pile understreket i sitt foredrag, ifølge Skipsrevyen, at oppdragsgiver kan overstyre «makers list», men at Color Line i dette tilfellet ikke så noen grunn til å gjøre det i dette tilfellet.

Han kunne videre fortelle at rederiet i den nærmeste framtid skal foreta en oppgradering av flere av sine fartøy, og dette vil medføre store investeringer. Hvert år handler Color Line altså for om lag 300 millioner kroner, og mye kjøpes fra norske leverandører.

Color Line kommer fortsatt til å satse på bærekraft og miljø, og vil fortsette investeringene i såkalt «grønn teknologi». En av målsetningene er at svenske myndigheter skal bli med på å få i stand et landstrømanlegg i Strømstad. Da vil et slikt ladeanlegg være på hver endestasjon av strekningen.

 

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Europeisk stålindustri svært bekymret

Først i verden med høyspent ferjelading

Forener krefter

Aker Solutions må nedbemanne

Nå er siste stålkasse på plass

Ny salgsdirektør

Nyhetsbrev

Ønsker havvind på Utsira Nord

Trump hindrer WTO

Stad-tunnel kan være klar i 2025

Notvaske-firma gikk konk

Rogalandsverksted konkurs

Første HUGIN Superior-kontrakt

India svarer på Trumps stål-toll

Mangel på 60.000 arbeidstakere

Rekord-plattform på vei til Valhall-feltet

Ukens vits: Kollegaen

Vant sikkerhetspris

En brønn - to funn i Norskehavet

Lavere gasseksport krymper handelsoverskuddet

Sikret seg enda en kontrakt

Fikk Yara Birkeland-kontrakt

Norsk-kinesisk samarbeid gir million-prosjekter

Nye økonomisjefer i Aker-systemet

Stor bransjeinteresse for forskningssenteret LowEmission

Fortsetter som styreleder

Fra Siemens til Nortura

Stål-tilhenger løsnet

Endúr får «ny» toppsjef

Ukens vits: Førerhund

Ukens vits: Det politiske galehuset

Ukens vits: Holdbar til…

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Nyhet! Flat DC-motorer fra Faulhaber

Produktinformasjon

Akkumulatorrack

Kapasitet – har du nok? Hosta Industries' kapasitet har blitt større...

Des-Case pustefilter motvirker fukt i olje

Hydratron Hydraulic Flushing Systems

Boltegrupper og hylsegrupper fra Pretec AS

Marine sylinder: 2 trinn teleskopisk

Ny kontrakt til BSI Offshore AS

RS Components lanserer en serie kompakte industrielle kontakter for høy overføringshastighet

iTec etablerer seg i Bergen

Hydrauliske slanger og rørgjenger

FLIR Thermal Studio

Eluttak, USB- og mobillader innfelt i kontorpulten - smart og pent

Ny teknisk selger i NOHA

RS Components lanserer en ny serie DC-DC omformermoduler med høy effekttetthet

Norsecraft TEC AS har installert SKF Lincoln skinnesmøring på Gråkallbanen i Trondheim.

POM-C plater i str. XXL på lager i Norge

Verktøymakeren Årets bedrift 2018

Skjærsort for fresing i stål er utvidet til å dekke flere av Sandvik Coromant’s fresekonsepter

Med den månedlige Zeiss-kvissen kan du teste meteorologikunnskapene dine og...

Strategisk samarbeid mellom to industrileverandører

Jotron launches Tron TR30 AIR emergency VHF AM radio

Noris Reime presenterer nyheter

SEW-EURODRIVE - Velg motorer for fremtiden

Send til en kollega

0.184