23948sdkhjf

Skrog-forsinkelser

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Torghatten Nord skulle fra 1. januar overta ferjesambandet E39 Halhjem-Sandviksvåg med fire nye gasselektriske hybridferjer. Ingen av ferjene er klare. Årsak: Skrog-problemer ved verftet som bygger ferjene.

Det er Sysla.no som skriver at ingen av Torghatten Nords nye fem ferjer er leveringsklare til nyttår. Da skulle selskapet ta over driften av ferjestrekningen E39 Halhjem-Sandviksvåg fra Fjord 1, og da med de de fem nye miljøvennlige ferjene.

Les også: Fem ferjer døpt i rekordfart

Ifølge Sysla.no er det problemer med bygging av skrogene ved tyrkiske verftet Tersan Shipyard, som sammen med Vard har fått i oppdrag å bygge skrogene. Der har man imidlertid møtt på problemer med skrogene og de elektriske løsningene for de nye LGN-ferjene. Siste nå er at ferjene ikke ser ut til å bli ferdige før i februar. Det betyr at Torghatten Nord har leid inn fire ferjer inntil de nye kommer på plass.

Disse har imidlertid ikke de samme miljøstandardene som myndighetene la til grunn da Torghatten Nord fikk kontrakten på ferjestrekningen.

Ladeløsningene for hybridferjene er heller ikke på plass til avtalt tid.

Vegvesenet opplyser til nettstedet at det kan komme på tale å ta i bruk sanksjoner overfor Torghatten Nord da de ikke har klart å oppfylle kravene i anbudet.

Ferjeselskapet lover at de fire innleide ferjene ivaretar kapasiteten på strekningen.

 

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Norske Tog øker driftssikkerheten på jernbanen med ABB-utstyr

Kjøstrekk for nytt havvindsfartøy

TESS delte ut 1,5 millioner til gode lokale formål

Tungt for Kongsberg Autmotive-ansatte

Bertel O. Steen forlenger samarbeidet med Revolve NTNU

Milepæl for Lindlbas neste ekspedisjonscruiseskip

Nyhetsbrev

Nytt kabelleggingsskip tar form

Optimisme på OTD

Hydrogen kan være svaret på null-utslipp

En betongbenk blir verdenssensasjon

Egen stortingsmelding for maritim næring

38 har allerede sluttet hos Benteler

Hybrid-levering for Wärtsilä

Barneavdeling fikk penger fra verkstedklubben

Blir liggende til neste sommer

50 år siden jærbuenes banebrytende oppfinnelse av lakkeringsroboten

Gjennomsiktig HDPE slår aluminium

Boa sikret seg kontrakt

Fall i oljeproduksjonen

Varsler permitteringer i Årdal

ABB demonstrerer konsept for mobil laboratorierobot for fremtidens sykehus

- Kina overrasker

Ytterligere stål-toll fra USA

Harrier-eiere får millionbot

Ingrid Sølvberg er ny oljedirektør

Kværner Stord får ny direktør

Ukens vits: Ren idioti

Subsea 7-sjef går av

Glad for at Regjeringen forenkler bort lov

Ukens vits: Flaggstang

Se alle Bedriftenes egne nyheter

-RM-skjær inngår nå i CoroCut® QD-programmet

Original Char-Lynn motor

Kom på demo! STARUX EziMill - Halvstyrt fres m/smart touch

Ny administrerende direktør i Norsk Stål

Test- og måleinstrumenter på Euro Expo i Bodø 23-24 oktober

SEW-EURODRIVE AS åpner servicesenter i Trondheim

Norsecraft Tec AS på OTD i Stavanger

iTec nominert til EY Entrepreneur Of The Year 2019, reg. Sør

Fortsatt noen ledige plasser. Første mann til mølla.

Stansefabrikken på Elmia 2019

Nippon Gases er klar for OTD 2019

NYHET - Flir T860 Profesjonelt IR-kamera

Møt ePlast på OTD 2019

Produktkatalog fra Eiva-Safex

Slik digitaliseres norsk sokkel

Hansen Protection med arbeidsdrakt for polare strøk

ePlast har PEEK på lager

Hydroscand stiller på OTD

Det spares ikke på kruttet når OTD braker løs i Stavanger Forum 16. – 17. oktober.

Møter tungindustriens krav med additiv produksjon

PTFE/TEFLON på lager i Norge

Velkommen til Stavanger 16.-17. oktober 

Måler du store dimensjoner under tøffe forhold?

Indexer/rundbord med servostyring!

Webinar | 10 reasons why you should x-ray your parts

Send til en kollega

0.457