23948sdkhjf

Skrog-forsinkelser

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Torghatten Nord skulle fra 1. januar overta ferjesambandet E39 Halhjem-Sandviksvåg med fire nye gasselektriske hybridferjer. Ingen av ferjene er klare. Årsak: Skrog-problemer ved verftet som bygger ferjene.

Det er Sysla.no som skriver at ingen av Torghatten Nords nye fem ferjer er leveringsklare til nyttår. Da skulle selskapet ta over driften av ferjestrekningen E39 Halhjem-Sandviksvåg fra Fjord 1, og da med de de fem nye miljøvennlige ferjene.

Les også: ACEL med fire kontrakter på hybridisering av ferjer

Ifølge Sysla.no er det problemer med bygging av skrogene ved tyrkiske verftet Tersan Shipyard, som sammen med Vard har fått i oppdrag å bygge skrogene. Der har man imidlertid møtt på problemer med skrogene og de elektriske løsningene for de nye LGN-ferjene. Siste nå er at ferjene ikke ser ut til å bli ferdige før i februar. Det betyr at Torghatten Nord har leid inn fire ferjer inntil de nye kommer på plass.

Disse har imidlertid ikke de samme miljøstandardene som myndighetene la til grunn da Torghatten Nord fikk kontrakten på ferjestrekningen.

Ladeløsningene for hybridferjene er heller ikke på plass til avtalt tid.

Vegvesenet opplyser til nettstedet at det kan komme på tale å ta i bruk sanksjoner overfor Torghatten Nord da de ikke har klart å oppfylle kravene i anbudet.

Ferjeselskapet lover at de fire innleide ferjene ivaretar kapasiteten på strekningen.

 

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Gassrørselskap solgt for 12 milliarder

KS krever ekstra klima-millioner

TechnipFMC har fått iEPCI-kontrakt

Ukens vits: Holdbar til…

Vil ha opdrettsanlegg på havbunnen

Bygger ny prosessbåt

Nyhetsbrev

Norges travleste ferjesamband blir elektrisk

Vil ikke at andre land skal overta oljeproduksjonen

God påske fra oss i Metal Supply!

Fem myter om coboter

SE BILDENE av "Color Hybrid" på vannet

Metallco-avklaring etter påske?

Equinor vinner syv leteblokker i Argentina

Krever bedre oljeberedskap i Nord

Snart klart for hypermoderne laksefabrikk

Satser på Fjord Hybrid

Trygger pluggede brønner på norsk sokkel

Freiberg mener det ikke er marked for havvind i Norge

Glenn fikk drømmejobben offshore

1

Fikk kran-oppdrag

Bruker 11,5 millioner kroner på å redde kraftturbin

Hydrogen fra vind kan gi sokkelen kraft

Ambassadører på energi-besøk til Vestlandet

Sørlandsbedrift kjøper opp dansk samarbeidspartner

Ukens vits: Ekstra fridag

Ny daglig leder i Elpro

Slutter etter 54 år

Byggebransjen dropper stål og betong – går for tre

Nedetid for portalen

Ukens vits: Nyansatt

Norsk selskap går inn i subsea-konsortium

Første stålet i P2-prosjektet kuttet

Ukens vits: Den smarte narrer den dumme…?

Se alle Bedriftenes egne nyheter

BRANNSIKKERHET: Har bedriften øvd på evakuering?

Astrup AS kan nå tilby smidde emner i en rekke kvaliteter og utførelser

Produktnyheter vekket stor interesse på KUKAs automasjonsdager

FJERO fills major order for skidding cylinders for Russia

Vibrasjonsfri dreiing – digitalt tilkoblet

Besøk oss på Control 2019 i Stuttgart!

Lav terskel med KUKA Ready Packs

Astrup har blant annet karbonstål på menyen til påske!

Kulelagerhuset: Slik finner du dine lagringer ut i fra mål og/eller referansenummer

HYDAC: Øk driftssikkerheten og oljens levetid i dine hydraulikksystemer

Summ Road Show IBS QMS & Teamcenter

Brannsikkerhet: Er bygget mitt forskriftsmessig sikret?

Watech Introduserer HMS-Sikker Rørspyling

Spilde Mek ISO-sertifisert

ZEISS utvider seg!

Energibesparende ventilasjonsfilter fra Interfil

SDT 340 Kit packed in cardbox

Hentec stiller ut på The 24th International Offshore Crane and Lifting Conference

Tankspyling for små tanker

TL50 pro med IO link. Programmer ditt lystårn selv

BRANNSIKKERHET: Brannkurs og opplæring

Profinet-kabel i robotapplikasjoner

Trådløst Solution Kit for Vibrasjonsovervåking

Forståelse av maskinens utnyttelse gir betydelig effektivitetsbidrag

voestalpine på SSV Conference 2019 - Spennende nyheter innen stål og 3D pri...

Send til en kollega

0.153