23948sdkhjf

Tredje ekspedisjonscruiseskip for Ulstein ved CMHI

| Av Redaksjonen | Tips redaksjonen om en historie

Nylig erklærte rederiet SunStone Ships den første opsjonen i INFINITY-klassen av Ulstein-designet ekspedisjonscruiseskip. Rederiet har nå erklært opsjon nummer to.

Totalt er dermed tre skip basert på designet CX103 under bygging for SunStone ved CMHI-verftet i Kina.

Les også: Industrien forventer solid vekst

I 2017 inngikk SunStone Ships en kontrakt på et skip og ni opsjoner på leveranser av design for ekspedisjonscruiseskip og utstyrspakker fra Ulstein. Alle de 10 fartøyene er en del av SunStone Ships’ serie av fartøy i INFINITY-klassen. Med denne erklæringen vil dermed CMHI-verftet (China Merchants Heavy Industry) i Kina bygge tre ekspedisjonscruiseskip basert på Ulstein-design. Ulsteins kontrakt er med verftet.

SunStone Ships har signert en langsiktig charterkontrakt med Victory Cruise Lines på dette tredje fartøyet, som vil bære navnet 'Ocean Victory'. Nybygget vil bli levert i mars 2021.

SunStone sin president og konsernsjef, Niels-Erik Lund, seier:

- Vi er fornmøyde med at skipene i INFINITY-klassen er blitt tatt inn i markedet så raskt. Det ser ut til at europeisk design og teknologi, kombinert med lavere samlede driftskostnader, har truffet blink i markedet for denne typen skip, sier president og konsernsjef i SunStone, Niels-Erik Lund.

Les også: Ulstein lanserer nye bærekraftige trålere

- Vi er svært fornøyde med arbeidet som SunStone Ships har lagt ned for å finne cruiseoperatører til disse fartøyene, og er overbeviste om at de kommer til å få realisert alle de 10 skipene i serien, sier Tore Ulstein, visekonsernsjef i Ulstein Group og leder for forretningsområdet Design & Solutions.

- Vi har et tett samarbeid med de involverte partene, og ser fram til et videre godt samarbeid på neste fartøy, legger han til.

Ulstein Design & Solutions har designet skipet, og er også ansvarlig for utstyrsleveransene, der alt hovedutstyr er basert på utprøvd teknologi og fra anerkjente europeiske produsenter. Tillberg Design USA har ansvaret for interiørdesignet, mens Makinen har oppgaven med å bygge opp alle innvendige rom.

Det er ikke bare X-BOW som gjør at skipet skiller seg ut. Totalløsningen er designet for å maksimere kvalitetsopplevelsene innendørs og naturopplevelsene utendørs. Observasjonsdekk og balkonger gir god utsikt til naturomgjivelsene. Baren og restauranten serverer delikatesser og forfriskinger gjennom heile dagen.

Les også: Ulstein er tildelt Next Generation Ship Award

Fasilitetene på skipet inkluderer tre restauranter og en åpen dekksrestaurant, observasjonssalong, forelesningssalong, pianobar, treningsrom og spa-fasiliteter, bibliotek, butikker, garderobeområde for gummibåtekskursjoner, 20 gummibåter, svømmebasseng, boblebad og bassengbar.

Det første skipet i INFINITY-klassen, ‘Greg Mortimer’, er planlagt å bli levert i august 2019. Det skal gå i oppdrag for Aurora Cruises i Australia.

Skipene i INFINITY-klassen er 104,3 meter lange og 18,4 meter brede. "Ocean Victory" vil ha overnattingsplass for 100 mannskap og 200 passasjerer. Skroget får polarklasse PC6, polarkode Cat B, med dynamisk posisjoneringssystem og såkalt ‘nullfarts-stabilisatorsystem’.

 

Kilde: Pressemelding fra Ulstein
Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

- Maks uheldig fregatt

Finansierer Aker BioMarines krillskip

Ormen Lange velger subseakompresjon

Overleverte «Eli»

Kuttet 600.000 tonn CO2 fra forsyningskjeden

Oppdrettsselskap dømt

Nyhetsbrev

Vinnerne av Aksjon aluminium besøkte Hydro Holmestrand

Åpnet nytt testsenter

Ikke behov for mer penger etter Rolls Royce-oppkjøpet

Prestisjebåten hentet fisk

Ferjeselskap har innstilt 135 ferjeavganger

117 evakuert, tre på sykehus

Nytt batteri-konsept fra Ulstein

Storkontrakt til LOS Marine

Verdens 10 største geopolitiske farer i 2019

– Alle piler peker i feil retning. Populisme brer om seg, politiske institusjoner i USA og Europa svekkes, klimaet for innovasjon har blitt kaldere og cyberkonfliktene tøffere, forteller Agathe L'Homme, geopolitisk rådgiver i KPMG Norge.

Norsk-dansk samarbeid om havvind styrkes

Aker BP med lønnsom vekst

Skal levere forankringssystemer

Over 400 millioner kroner til miljøvennlig energiforskning

Sykdom ved oppdrettsanlegg

Må flytte produksjonen utenlands

Gasslekkasje på Statfjord A tirsdag

Måtte selge Kongsberg Evotec

Kan gjenoppta normal produksjon ved Alunorte

TESS skal levere fotbolter til landets kraftmaster

Ukens vits: Lønnsproblemer

Fikk løftekrok i ansiktet

Ny toppledelse i BioMar Norge og Salmon Division

Nedetid for portalen

Ukens vits: Sent ute

Forskningsbåt delvis under vann

Ny daglig leder i X-Noise

Borga Stålbygg har fått ny salgssjef

Etterspurt metall er dyrere enn gull

Viking Neptun får mer jobb

Ukens vits: Forvekslede gaver

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Bergsli Metallmaskiner er ny forhandler av KITAMURA maskineringssenter i Norge!

RS Components lagerfører nå motorstyringsanalysatorer fra Fluke

iTec på opplæring og leverandørbesøk i Tyskland

Datek Løfteteknikk med nytt prosjekt for Eidsiva!

Multifunksjonsinstrumentet Testo 440

SmartTEMP induksjonsvarmere fra Kulelagerhuset

Kalibrere en HART trykktransmitter

Hydroscand åpner i Harstad

Løftebord fra Translyft tar mathygiene til et nytt nivå

Type approval TPC Clamp Connector

Ny serie mobile sveisavsug fra Teijo Norge AS

HYDAC har levert "lynraske" elektriske sylindre til ESNA AS

Ameka inngår partnerskap med Robotize

ASI Automatikk AS er endelig inne i nye lokaler i Kjellstad Næringspark

Ny servicetekniker til iTec

Sikkerhet for menneske og maskin

Fluke Calibration 8270A Høytrykks pneumatisk trykkontroller

Mitsubishi Electric FA øker staben ved kontoret i Drammen.

Kverneland Aqua AS har anskaffet testtårn

New Project Manager

RS Components introduserer ny versjon Arduino Uno WiFi

iTec med nytt styremedlem

20 years in business, Campaign Offer

James Walker ansetter

Max Sievert øker fokuset mot HVAC

Send til en kollega

0.15