23948sdkhjf

Tredje ekspedisjonscruiseskip for Ulstein ved CMHI

| Av Redaksjonen | Tips redaksjonen om en historie

Nylig erklærte rederiet SunStone Ships den første opsjonen i INFINITY-klassen av Ulstein-designet ekspedisjonscruiseskip. Rederiet har nå erklært opsjon nummer to.

Totalt er dermed tre skip basert på designet CX103 under bygging for SunStone ved CMHI-verftet i Kina.

Les også: 300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid

I 2017 inngikk SunStone Ships en kontrakt på et skip og ni opsjoner på leveranser av design for ekspedisjonscruiseskip og utstyrspakker fra Ulstein. Alle de 10 fartøyene er en del av SunStone Ships’ serie av fartøy i INFINITY-klassen. Med denne erklæringen vil dermed CMHI-verftet (China Merchants Heavy Industry) i Kina bygge tre ekspedisjonscruiseskip basert på Ulstein-design. Ulsteins kontrakt er med verftet.

SunStone Ships har signert en langsiktig charterkontrakt med Victory Cruise Lines på dette tredje fartøyet, som vil bære navnet 'Ocean Victory'. Nybygget vil bli levert i mars 2021.

SunStone sin president og konsernsjef, Niels-Erik Lund, seier:

- Vi er fornmøyde med at skipene i INFINITY-klassen er blitt tatt inn i markedet så raskt. Det ser ut til at europeisk design og teknologi, kombinert med lavere samlede driftskostnader, har truffet blink i markedet for denne typen skip, sier president og konsernsjef i SunStone, Niels-Erik Lund.

Les også: Ulstein lanserer nye bærekraftige trålere

- Vi er svært fornøyde med arbeidet som SunStone Ships har lagt ned for å finne cruiseoperatører til disse fartøyene, og er overbeviste om at de kommer til å få realisert alle de 10 skipene i serien, sier Tore Ulstein, visekonsernsjef i Ulstein Group og leder for forretningsområdet Design & Solutions.

- Vi har et tett samarbeid med de involverte partene, og ser fram til et videre godt samarbeid på neste fartøy, legger han til.

Ulstein Design & Solutions har designet skipet, og er også ansvarlig for utstyrsleveransene, der alt hovedutstyr er basert på utprøvd teknologi og fra anerkjente europeiske produsenter. Tillberg Design USA har ansvaret for interiørdesignet, mens Makinen har oppgaven med å bygge opp alle innvendige rom.

Det er ikke bare X-BOW som gjør at skipet skiller seg ut. Totalløsningen er designet for å maksimere kvalitetsopplevelsene innendørs og naturopplevelsene utendørs. Observasjonsdekk og balkonger gir god utsikt til naturomgjivelsene. Baren og restauranten serverer delikatesser og forfriskinger gjennom heile dagen.

Les også: Industrien forventer solid vekst

Fasilitetene på skipet inkluderer tre restauranter og en åpen dekksrestaurant, observasjonssalong, forelesningssalong, pianobar, treningsrom og spa-fasiliteter, bibliotek, butikker, garderobeområde for gummibåtekskursjoner, 20 gummibåter, svømmebasseng, boblebad og bassengbar.

Det første skipet i INFINITY-klassen, ‘Greg Mortimer’, er planlagt å bli levert i august 2019. Det skal gå i oppdrag for Aurora Cruises i Australia.

Skipene i INFINITY-klassen er 104,3 meter lange og 18,4 meter brede. "Ocean Victory" vil ha overnattingsplass for 100 mannskap og 200 passasjerer. Skroget får polarklasse PC6, polarkode Cat B, med dynamisk posisjoneringssystem og såkalt ‘nullfarts-stabilisatorsystem’.

 

Kilde: Pressemelding fra Ulstein


Hold deg oppdatert med Metal Supply NO

Skriv kommentar
Forsiden akkurat nå

Sju risikerer å miste jobben

Tar i bruk miljøvennlig teknologi i verdensklasse

Metallprodusenter i Europa i diskusjon med kinesiske myndigheter

Aker Solutions vant ”miljøvind-pris”

- Toll på stål vil bli permanente

ABB investerer i forskningssenter for morgendagens elektriske transport

Nyhetsbrev

Slår seg sammen

Ny konsernsjef i Bergen Group

300 verftsarbeidere i sving på Color Hybrid

Aibel vinner Gudrun-kontrakt

Hydros første skritt mot total aluminiumssertifisering

Sammen om mindre utslipp

Åpnet test-senter for helikopter

Stål i tak og vegger holder snøen unna

Vil bli nullutslipp containerterminal

Verdens største batteridrevne skip seiler med teknologi fra ABB

Industri Futurum – Fremtiden produsert i Norge

Rockeoppdrag for Ulefos Jernværk

NRC-selskap bygger havn for nullutslipps-skip

Leverte 450 tonn stål til tanker

Ny AUV-ordre for Kongsberg Maritime

PGS selger OptoSeis

Feiret 25 år i Moss

Nexans Rognan utvider Indonesias informasjonsmotorvei

Marine Harvest endrer navn

TGS inngår strategisk samarbeid

ABBs robot-dans

Fikk avslag på utviklingstillatelser

Ukens vits: Den effektive maleren

Sterke tall fra SalMar

Trekker tilbake oppsigelsesvarsel

Tall for tredje kvartal

Equinor tildelt lisenser utenfor Newfoundland

Ingen utbygging av Vinda og Storefoss kraftverk

Utvikler fremtidens testsenter for digitale tvillinger og virtuell prototyping

Ukens vits: Byggefeil

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Vi søker ansatte til vårt nye anlegg på Kverneland

Femte årlige næringslivsforum: RUSSISKE REGIONER

Schneider Electric inviterer til seminar i Trondheim om digitale verktøy for smartere bygg

Femte årlige næringslivsforum: RUSSISKE REGIONER

En vellykket messetur til EuroBlech for iTec

SAFE har blitt en del av NOHA

Gratis SOLIDWORKS Brukermøter i uke 48

Leie av Sertifisert EX/ATEX slipe og kutteverktøy

Sikkert samarbeid mellom robot og mennesker

Så er vi klar til kunder som ønsker en leverandør af kvalitets Tandhjul og Gear

Market opportunities in Russia: Fifth Annual Business Forum - Russian Regions, 15th of November 2018

Protomek utfører prototyp- og utviklingsarbeid, samt produksjon av mindre serier

Lanserer fremtidsrettet plattform for energieffektivisering: EcoStruxure™ Power

PartnerPlast lanserer Activa SmartTop – fremtidens bøyer for havbruksnæringen

Sjølund Group presenterer nye muligheter på Elmia-messen

NY generasjon MXL sveisepistoler fra ESAB

Neste uke : Stansefabrikken på Elmia Subcontractor

Stansefabrikken er klar for Elmia Subcontractor

NOT Varmforzinking AS med Norges tyngste dypp

Tibnor utpekt til sertifisert SSAB Laser© Certified Partner i Norden og Baltikum

Korloy milling tools fra Verktøy-senteret Terje Kulvik

Vibratec Akustikprodukter fikk i oppgave å støyredusere Årstabrua i Stockho...

Pulverlakkprosessen hos NOT Pulverlakk AS

Nyheteten SWIFT-CUT PRO er her

«Flyttbare» kursroboter for testing og demo

Send til en kollega

0.264