23948sdkhjf

Nytt fartøy til Remøy Management

| Av Morten Dahl | Tips redaksjonen om en historie

Remøy Management vil ikke gå ut med hvilket verft som skal bygge deres nye fartøy, «Volt Harvest».

«Volt Harvest» er det siste innen både design og teknologi når det gjelder transport av fisk til pakkeriet. Det skriver Skipsrevyen.no. Båten skal være klar i 2020, men selskapet vil ikke på nåværende tidspunkt gå ut med hvilket verft som skal bygge båten. Fartøyet er imidlertid designet av SALT Ship Design, og er utstyrt med Stun & Bleed-linjer og RSW-tanker for å avkjøle fisken under transport til pakkeriet. Remøy Management mener at fartøyet også har en rekke fordelaktige funksjoner som de mener overgår liknende båter. Selskapet sier at «Volt Harvest» er et lite fartøy med stor kapasitet i forhold til hvor stor båten er.

- Jeg vil si at det er et fortrinn kvalitetsmessig. Planen er at det skal byggest en serie på tre båter, der den første leveres i 2020, sier Robert Søviknes til kyst.no. Han er operasjonsleder i Remøy Management, og sier videre at med dette nye fartøyet vil man få et forutsigbart slaktevolum på fisken man slakter og redusert svinn, samtidig som det blir mye mindre fare for smitte.

«Volt Harvest» vil ha en lengde på 28,5 meter og en bredde på 10,8 meter. Båten kan huse et mannskap på syv personer. Den har tre kraner, tre gangspill/capstans og to fortøyningsvinsjer, ifølge Skipsrevyen.no.

Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Laksen trives i lukket anlegg

Oljetjenesteleverandør konkurs

Kongsberg fikk grønt lys

VIDEO: Satte verdensrekord med rørslep fra Stathelle til Malaysia

Hydro kjøper seg oppi Bahrain-selskap

Nedetid for portalen

Nyhetsbrev

FishGLOBE velger Steinsvik

Oljeselskap hindrer klimatiltak

Ukens vits: Nyansatt

Dramatisk redningsaksjon for lasteskip

Patentstrid endte med forlik

Rekordløft fullfører Johan Sverdrup feltsenter

Godtar forelegg på 4,5 millioner kroner

Bilprodusentene vil ha sterkere stål og lettere biler

Norge kan bli elektrisk

Skal bli tredje størst på norsk sokkel

Havyard oppdaget avvik

Full fart hos Risnes

Første ståldrager på plass

Sveaas investerer 200 MNK i spektakulær stålbru

Vil undersøke overføringer før truck-konkurs

Astrup AS skal levere ANO fasadeplater til Signalprosjekt

Slår sammen datterselskap

Norsk Industri møtte NAV Rogaland

Norsk selskap går inn i subsea-konsortium

Første stålet i P2-prosjektet kuttet

Ukens vits: Den smarte narrer den dumme…?

Styrker servicen i nord

Ukens vits: En whiskey-hest

Ny teknisk sjef i Proserv

Fra Havyard til Westcon Yards Florø

Kitron får kommunikasjonsordre

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Randers Tandhjulsfabrik A/S tilbyder

Skumstasjoner til KNM MAUD

Nye serviceoppdrag for Munck Cranes

Nyhet om den rutile rørtråden Filarc PZ6113 (E71T)

Ny styreleder i toppen for DIRA

Kurs i flensearbeid, NS-EN 1591-4

Vi er på plass

Marine calibration test case

Hvis du er interessert i "super-resolution imaging", så skal denne workshop være for deg!

BRANNSIKKERHET: Virker nødlyssystemet i bygget ditt?

Movi-C modulbasert automatiseringssystem fra SEW-EURODRIVE

iTec med når Norges mest miljøfokuserte og innovative videregående skole bygges

Ny Designpris til Elesa!

Intelligente målesystemer for energi og strømkvalitet

Den automatiserte kameleontungen

Nipper AGV - Intelligent palletransport

Invitasjon: Åpent hus i Ravema sitt nye Demosenter på Jæren

Bærbar filterpumpe MFU 15 fra HYDAC

Kulelagerhuset - NTN-SNR lagre for stålverk

Webinar | “Measure 1500 parametres in 30 minutes and save time”

MESSER satser stort på nye løsninger

Den ledende teknologien innen støybeskyttelse i byer og tettsteder

Nor-Shipping 2019 - Klüber Lubrication Nordic

FLIR Ex-XT serien termokamera

Oppdag vår nye nettside !

Send til en kollega

0.16