23948sdkhjf

Bygger cruisefartøy for luksus-ekspedisjoner

| Av Bjørn Lønnum Andreassen | Tips redaksjonen om en historie

VARD har inngått ny kontrakt på design og bygging av et cruisefartøy som skal brukes til ekspedisjoner.

Det er Hapag-Lloyd Cruises som skal ha skipet. Vard Langsten har to lignende skip under bygging til samme rederi, og har nå fått kontrakt på å levere et til i denne serien for levering i 2. kvartal 2021.

Det tysk-baserte selskapet skal samarbeide tett med VARD om designet, som blir spesielt tilpaset turer i polare strøk.
Skipet skal også kunne brukes i tropiske strøk som for eksempel Amasonas.

Skipet blir omtrent 16 000 brutto tonn, 139 meter langt, og 22 meter bredt.
230 passengers vil kunne bo ombord, i det 120 lugarene.
Vard Langsten skal levere skipet i andre kvartal av 2021.
Skroget bygges hos VARD i Romania.
Mer om: Vard
Hold deg oppdatert med Metal Supply NO
Kommentarer (0)
Forsiden akkurat nå

Islands første elferge får kraftsystem fra ABB

Skiftet navn

Ny kontrakt for Sletta Verft

Honda legger ned England-fabrikk

ACEL med fire kontrakter på hybridisering av ferjer

Torghatten-ferjene på vei

Nyhetsbrev

Får Havforskningsinstituttet som partner

Eksperter: Vil ikke kunne seile igjen

Fellestur til K messen!

Tradisjonen tro opprettholder Plastforum.no fellesreisen til K messen i Düsseldorf i oktober.

Noble Installation og Cullum Detuners inngår strategisk samarbeid

Noble Installation AS og britiske Cullum Detuners Ltd har signert en avtale om strategisk samarbeid innenfor leveranser av utstyr og tjenester til gassturbin ettermarkedet.

Mindre bilproduksjon i Tyskland

Klart for «Ship of The Year” på Nor-Shipping

Forsker på selvkjørende skip

Equinors fornybar energi-lærling: — Mamma sa at dette høres ut som fremtiden!

Irma Denic (19) og Philip Domert Gulliksen (20) er Equinors første lærlinger innen fornybar energi, og blant de yngste som jobber med vindkraft i selskapet. De håper arbeidserfaringen med vindkraft skal gi karrieremuligheter både i Norge og Japan.

Skal redusere svovelutslippene kraftig

SP: Equinor til Stortinget

Ønsker kandidater til stålpriser

Styrker servicen i nord

Ukens vits: En whiskey-hest

Olje og gass til Europa sikrer Norges handelsoverskudd

EU har bestemt seg om stålet

Roboter erstatter stadig flere

Russisk stålgigant med rekordår

TESS-avtale med Bremnes Seashore

Ny teknisk sjef i Proserv

Fra Havyard til Westcon Yards Florø

Kitron får kommunikasjonsordre

TESS skal levere fotbolter til landets kraftmaster

Ukens vits: Lønnsproblemer

Fikk løftekrok i ansiktet

Ny toppledelse i BioMar Norge og Salmon Division

Nedetid for portalen

Ukens vits: Sent ute

Forskningsbåt delvis under vann

Ny daglig leder i X-Noise

Se alle Bedriftenes egne nyheter

Frame agreement with Shell

Komplette viskersystemer med "SERVI VISION CONTROL"

Nyhet: Deva.tex® Marine Standard

Produktnyhet fra Hydroscand

Beckhoff Automation: Ny TwinCAT 3 kontroller gir uovertruffen kapasitet og funksjonalitet

3 stk. brukte GH gantrykraner selges!

RS Components lanserer banebrytende arbitrære funksjonsgeneratorer fra Tektronix

Fluke seminar - Målemetoder for energibesparelser

Kurs i planlapping av deler til Ventiler og Tetninger, mm. 19.-20. mars 2019

Nyhet: Deva.tex® Marine Standard

BRANNSIKKERHET: Mange næringsbygg tilfredsstiller ikke brannkravene

Suksessfulle tunge løft med HYDACs Bieri fabrikk

Kulelagerhuset: NTN-SNR forbedrer sine bæreenheter

Bahco lanserer en ny hurtig ergonomisk rørtang

2019 VIAVI Nordic Days Seminar

Beckhoff Automation: EtherCAT-teknologien oppgraderes for fremtidens dataintensive applikasjoner

Februarkampanje fra Meidell – SUNMASTER manuelle dreiebenker

Promet AS har fått ny Mazak I300.

KUKA med i utviklingen av plattform for smarte fabrikker

Ny Finance Manager i NOHA

NC-Bolt og Pc-Bolt fra Pretec får miljødeklarasjon (EPD)

Firetrådstransmitter med SIL-funksjon- JUMO dTRANS T06

Komplett tilbud på oljeanalyser

Hunseal AS stiller sammen med Intec Pumper avd. Biri under EuroExpo på Gjøv...

BRANNSIKKERHET: 7 ting eiendomsforvaltere og driftssjefer må vite

Send til en kollega

0.139