23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.
Kontakt oss for en bedriftsløsning.

Salgsblogg: 25 årsaker til at vi ikke når salgsmålene

Det er smertelig for et selskap ikke å nå salgsmålene. La oss se på 25 årsaker både på individ- og på selskapsbasis.

I vår virksomhet som salgsutviklere, møter vi kunder som ønsker at salget skal være høyere enn det man oppnår i dag.





Noen gjør det veldig bra, men ønsker å gjøre det enda bedre. Andre sliter med salg som er alt for lavt og er nødt til å ta grep. Atter andre selger på det jevne, og klarer seg greit, men innser at salget må økes dersom bunnlinjen skal bli som den bør være.





Her er en liste med 25 årsaker til at salget ikke er som det skal.





1. Manglende salgsmodell



2. Ikke-fungerende salgs- og markedskanaler



3. Salgsstrategi som ikke gir de rette føringer



4. Mangelfulle bedriftsverdier



5. Suboptimal salgskultur



6. Svak salgsleder



7. Mangelfulle prosesser i salgsledelse



8. Dårlige, mangelfulle eller ikke-eksisterende salgsprosesser



9. Ikke fungerende lønns- og incentivmodell



10. Selgere med manglende forutsetninger for å lykkes i det gitte salgarbeidet



11. Feil mann på feil sted – dårlig match mellom oppgaver og den gitte persons sterke sider



12. Manglende kunnskap om salgsfaget



13. Elendig territoriestyring



14. Svake, urettferdige, for enkle, urealistiske eller virkelighetsfjerne salgsbudsjetter



15. Mangelfulle eller ineffektive salgsverktøy



16. Ineffektiv kundesegmentering



17. Dårlig match mellom en gitt løsning og et gitt kundesegment (feil produkt til feil kundegruppe)



18. Umotiverte selgere



19. Demotiverte selgere



20. Svakt opplærings-, trenings- og salgsutviklingsregime



21. Selskapet har et svak renomé



22. Selskapet har ikke konkurransedyktige løsninger



23. Selskapet er feil / svakt posisjonert i markedet



24. Selskapets salgstaktikk er ikke i samsvar med selskapets faktiske markedsposisjon



25. Selskapet har mangelfull markedsføring





Kilde: B2B Salg

b2bsalg.no
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078