Skipet ble levert til Oceana Offshore 30. mars og tok til på et 6-årsoppdrag for Petrobras 1. april. Et søsterskip er også under bygging ved verftet, og er planlagt ferdigstilt innen utgangen av 2. kvartal i år. Det opplyser Ulstein i en melding. I talen ved skipsdåpen i mars, framhevet verftsdirektør Paul Kempers hvor godt skipet tar seg ut og det gode samarbeidet mellom Ulstein og verftet for å fullføre dette høy-kvalitetsskipet. – Underveis på prøveturen fekk jeg flere rapporter fra ingeniørene og kapteinen på de gode resultatene skipet gjorde på fart, drivstofforbruk og sjøegenskaper, sier han. - Som følge av erfaringene vi har samlet oss fra byggingen av CBO Oceana, er jeg overbevist om at byggeframdriften for skip nummer to vil gå veldig fort. PX105-designet er en stor PSV som er velegnet for arbeid i den brasilianske oljeindustrien. Fartøyene er 88,9 meter lange og 19 meter breie, og har innredning for 23 personer. Med en dødvekt på 4700 tonn tilfredsstiller de Petrobras sine PSV4500-krav. Ulstein sin kontrakt med Oceana inkluderer design og ei omfattende hovedutstyrspakke, detaljdesign (engineering) og innkjøpsstøtte.
Ulstein designer nybygg i Brasil
Det nye Oceana-verftet i Itajai, Brasil, har levert sitt aller første nybygg, et plattform-forsyningsskip av PX105-designet fra Ulstein Group.
Skipet ble levert til Oceana Offshore 30. mars og tok til på et 6-årsoppdrag for Petrobras 1. april. Et søsterskip er også under bygging ved verftet, og er planlagt ferdigstilt innen utgangen av 2. kvartal i år. Det opplyser Ulstein i en melding. I talen ved skipsdåpen i mars, framhevet verftsdirektør Paul Kempers hvor godt skipet tar seg ut og det gode samarbeidet mellom Ulstein og verftet for å fullføre dette høy-kvalitetsskipet. – Underveis på prøveturen fekk jeg flere rapporter fra ingeniørene og kapteinen på de gode resultatene skipet gjorde på fart, drivstofforbruk og sjøegenskaper, sier han. - Som følge av erfaringene vi har samlet oss fra byggingen av CBO Oceana, er jeg overbevist om at byggeframdriften for skip nummer to vil gå veldig fort. PX105-designet er en stor PSV som er velegnet for arbeid i den brasilianske oljeindustrien. Fartøyene er 88,9 meter lange og 19 meter breie, og har innredning for 23 personer. Med en dødvekt på 4700 tonn tilfredsstiller de Petrobras sine PSV4500-krav. Ulstein sin kontrakt med Oceana inkluderer design og ei omfattende hovedutstyrspakke, detaljdesign (engineering) og innkjøpsstøtte.