Brødrene Dahl satser nå tungt på oppdrettsnæringen, og selskapet, som er en del av det franske industrikonsernet Saint-Gobain, har ambisjoner om å bli en totalleverandør av produkter for hele bransjen.
– Vi ønsker å tilby aktuelle varer i hele produksjonsleddet fra rogn til mat for å forenkle og effektivisere forbindelsen mellom leverandør og kunde, opplyser Anders Kallerud, nyansatt markedssjef i Brødrene Dahl Havbruk i en melding.
– Det kan vi klare blant annet ved at alle våre produktsjefer har inngående kompetanse om materialer innenfor de forskjellige produktområdene.
Kallerud gjorde i fjor en strategisk analyse av havbruksnæringen, og konkluderte med at både settefiskanlegg, matfiskproduksjonen og slakterier har mye å hente på å bruke riktige produkter innen rør, rørdeler, ventiler, varmevekslere og pumper.
– Ved å handle alt på ett sted oppnår kunden redusert antall transaksjoner, minimal risiko og lave totalkostnader, sier Anders Kallerud.
Anders Kallerud har solid erfaring med oppbyggingen av gode salgs- og distribusjonsnettverk. Han jobbet i syv år for det japanske handelshuset Itochu og svenskbritiske Avesta Sheffield med salg av rør- og rørdeler til norsk offshore, og har ledet oppbyggingen av Telenors globale distribusjonsnettverk for mobile satelittjenester til å bli størst i verden.
Selskapet driver virksomhet på 72 steder i Norge og har flere datterselskaper og eksportvirksomhet. Selskapet er en del av det franske industrikonsernet Saint-Gobain.
