- Etter å ha jobbet målrettet og dedikert med ISO implementering siden august 2013, har TaMek kommet i mål med sertifisering i henhold til ISO 9001:2008. Det har vært en ekstremt lærerik prosess for hele organisasjonen og har gitt alle involverte et reelt kunnskapsløft innen mange segmenter og på ulike plan, sier adm. direktør Patrik Berggren i TaMek.
- I utgangspunktet handler jo denne prosessen om å dokumentere det du gjør og deretter leve som du lærer, sier Patrik Berggren og fortsetter:
- ISO som styringssystem vil gi oss uvurderlig hjelp og skape forutsetninger for å forbedre kvalitet i alle ledd. Samtidig som det tvinger frem god struktur på egne prosesser, så krever det også at du som bedrift jobber aktivt og fokusert mot bedriftens interne kvalitetspolitikk og kvalitetsmål.
- Systematiserte leverandørvurderinger og kundeundersøkelser er sentrale aktiviteter i ISO standarden og vil gi TaMek verdifull informasjon. Kunden er vår øverste sjef og uten kundens behov har TaMek ingen eksistensberettigelse, sier Berggren.
- Å vite om kundens holdning til bedriften er meget viktig informasjon og avgjørende for videre utvikling og vekst. Våre kundeforhold skal bygge på gjensidighet, tillit og trygghet, sier TaMeks direktør videre.