23948sdkhjf

To år med Metal Supply

Stadig flere bedrifter innen metallbransjen har fått øynene opp for at Metal Supply ikke bare er et av bransjens beste nyhetsmedier, men også et effektivt verktøy til markedsføring.
For presis to år siden 27. mai 2013 sendte Metal Supply ut sitt aller første nyhetsbrev.

Det som den gangen startet som et lite, men meget seriøst medieprosjekt, har nå vokst seg mye større og er i dag en av Norges viktigste kommunikasjonskanaler for virksomheter innen metallbransjen.

Omdreiningspunktet for Metal Supply er det nettbaserte nyhetsbrevet, som daglig sendes ut til mer enn 6000 personer med tilknytning til den norske metallbransjen. Det er ikke minst den store interessen for nyhetsbrevet, som har fått over 200 av bransjens virksomheter til å investere i et medlemskap, med de muligheter for profilering som er forbundet med dette.

- Vi er veldig stolte av hva vi har oppnådd så langt, og gleder oss til fortsettelsen. Målet for de neste to årene er enda høyere, men med riktig innstilling og innsats vet vi at vi kommer til å fortsette veksten, sier salgssjef Birger Søiland.

Les mer om medlemskap

HydrameK AS
Et av de firmaene som har tegnet et medlemskap på Metal Supply er Vinterbro-bedriften HydrameK, som forhandler hydrauliske- og mekaniske komponenter til kunder innen landbruk, fiskeri, verkstedsbransjen og industrien generelt.

Gründerne Kjell Erik Jørgensen og Helge Kvernhaugen startet bedriften opp i 2010 etter å ha jobbet mange år i bransjen, og de har i løpet av firmaets korte levetid sett selskapet vokse seg større nærmest dag for dag. I fjor hadde de en omsetning på cirka 9 millioner kroner, og ser ut til å ende på over 12 millioner i år.

- Mye arbeid, gode produkter, god markeds- og produktkunnskap, rett lagerhold og rett og slett det å ha beina godt plantet på jorda, er våre suksessfaktorer. Jeg kaller det «flinkisme», sier Kjell Erik Jørgensen.

HydrameK har vært medlem av Metal Supply i halvannet år og har siden starten valgt å annonsere både i nyhetsbrevet og på portalen.

- Vi valgte å satse på et medlemskap etter vi fikk besøk av Metal Supplys salgssjef Birger Søiland, som overtalte meg til å tegne et abonnement, samt kjøpe en annonsepakke. Dette har vi fått veldig god respons på, sier Kjell Erik Jørgensen.

- Vi bruker Google Analytics og ser derfor at det kommer mange klikk på vår hjemmeside i forbindelse med annonsering i nyhetsbrevet og på portalen. Det er ikke bare selgerskryt at det har en effekt å bruke Metal Supply, og derfor har jeg valgt å fortsette med det.

Kjell Erik Jørgensen legger til at det ikke er alle klikk på hjemmesiden som ender ut i ordrer, men i og med at HydrameK ble startet opp i 2010 er det fortsatt en ung bedrift, og derfor er det viktig at folk kjenner til firmaet, forklarer han.

Kan dere anbefale andre?
Nei, egentlig vil jeg bare at det er vi som er der - for jeg ser jo at det virker, ler Jørgensen, men jo da, jeg har faktisk anbefalt Metal Supply til noen av kundene mine, avslutter han.

Har du en kollega, som er interessert i å motta gratis nyhetsstoff fra metallbransjen, kan du tipse vedkommende om muligheten HER


Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094