23948sdkhjf

Golden Energy Offshore velger PSV-er fra Ulstein

Golden Energy Offshore i Ålesund har inngått en skipsbyggings-avtale med et verft i Kina på bygging av to plattform-forsyningsfartøy av PX121H-designet fra Ulstein.
Inkludert i kontrakten er også opsjoner på to fartøy. De to avtalte skipene er planlagt leverte fra verftet Nantong Rainbow Offshore & Engineering Equipments Co. i første og andre kvartal 2016, melder Ulstein gruppen.

Per Ivar Fagervoll, konsernsjef i Golden Energy Offshore, sier at:
- Golden Energy Offshore er et fullintegrert rederlag som holder til i Ålesund. Vi utfører selv all oppfølging av skipene og mannskapene våre, og vi ser frem til å gjennomføre og fullføre dette prosjektet sammen med byggeverftet og med Ulstein. I tillegg til design, leverer Ulstein også en vesentlig pakke som inkluderer utstyr, bygge-oppfølging og igangsetting og testing av utstyr, noe som har vært en utløsende faktor og et vilkår fra oss for å kunne gå inn på denne fartøyserien. Der er også annet norsk utstyr om bord, blant annet innretning som blir levert fra og i samsvar med Norsk standard.

- Vi er glade for å kunngjøre denne kontrakten med Golden Energy Offshore som er en ny kunde for oss. PX121-design har vist seg å bli svært etterspurt på kort tid, og med disse skipene er det kontrahert 24 skip for syv ulike rederlag, sier Gunvor Ulstein, som er konsernsjef i Ulstein.

De aktuelle fartøyene med PX121H-designet har et ekstra dekk i innretningen. De er 83,4 meter lange og 18 meter brede, og dødvekt (DWT) på 4000 tonn. Skipene vil ha de mest moderne løsninger for DP2 (dynamisk posisjonering), oljeoppsamling og nedkjemping av brann. Skipene blir regnet som mellomstore PSV-er og har et dekksareal på om lag 850 kvadratmeter, og kapasitet under dekk som er godt tilpasset de operasjonene som skipene skal gjøre. Skipene har plass til 30 personer, og vil bli bygget i samsvar med IMO sin SPS-kode. Skipene vil være forberedt på å kunne installere en AHC-kran (aktiv hiv-kompensert) med opp til 67 tonns kapasitet og et mesanindekk for ROV, noe som gjør at skipene enkelt kan bli tilpasset arbeid som IMR, ROV-støtte, grøfting og lett konstruksjonsarbeid på havbunnen.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.125