23948sdkhjf

Subsea Valley 2014: Bilfingers mål er økt business

– Subsea Valley er en arena for å knytte kontakter, og målet er selvfølgelig økte leveranser til offshoremarkedet, forteller markedssjef hos Bilfinger Industrial Services Norway AS, Torger Waag.
– Vi kommer hjem med lomma full av visittkort fra nye forbindelser, som enten kan bli leverandører til vår virksomhet, eller nye kunder hos oss. Etter messer følger vi opp kontaktene, forklarer Waag.

Torger Waag og market manager Erik A. Ulve bruker Subsea Valley-messen i Telenor Arena til å markedsføre Bilfinger og se etter nye leveranseområder.

- Bilfinger er ikke blant de største, men messen gir oss anledning til å knytte nye kontakter. Dette er langsiktig arbeid – vi treffer nye mennesker og hilser på gamle kjente. Messen er en døråpner, og noen av kontaktene ender opp i business senere, sier Waag.

– Målet vårt er å øke Bilfingers leveranser i offshoremarkedet. Da må vi vise oss fram, blant annet på messer, fortsetter han.

Mer synlige
Bilfinger er en aktiv deltaker og har en representant i styret i Telemark Offshore, og har vært med fra etableringen av samarbeidsarenaen. Waag tror at samarbeidet skal bidra til økt business.

– Gjennom Telemark Offshore får vi markedsført oss og blir mer synlige overfor potensielle kunder og leverandører.

Han understreker at Telemark Offshore også er en kanal inn til andre næringsklynger, som Subsea Valley, Oslofjord Offshore Forum og NODE. Telemarksbedriftene ligger midt i området mellom disse klyngene. Derfor er Telemark Offshore viktig i arbeidet for at telemarks-bedriftene skal ta en større del av offshoremarkedet.
Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.094