23948sdkhjf

Ulstein Verft opplever rekordstor interesse for servicearbeid

- All-time high! Det er slik jeg vil beskrive Ulstein Verfts ettermarkeds- og serviceaktiviteter i år.

Det fastslår Martin Sundgot Hansen, salgssjef ettermarked i Ulstein Verft.

- Forespørslene om dokkinger og oppgraderinger er uten sidestykke, legger han til.

Kompakt verft

Ulstein Verft i Norge er et lite og kompakt område med mange fasiliteter. Det nære samarbeidet mellom design, engineering, produksjon og drift gjør verftet til en effektiv leverandør av ettermarkedstjenester og detaljhandel med reservedeler.

Den 225 m lange og 36 m brede dokken kan deles i to, der ca. halvparten dekket av en bryggehall som er med på å sikre best mulig kvalitet på hver prosess i utrustning, integrering og etterbehandling av nybygg, skipsreparasjoner og ombygginger.

Verftet har to servicekaier, hvorav den lengste er 240m, og en tredje kai kan også benyttes til lengre opphold.

Den maritime klyngen

Alle eiendeler er i gangavstand fra verftsadministrasjonskontorene og rederens kontorfasiliteter.

-Vi er unike med kapasiteten til vår dokke og bryggehall, og det sammensveisede erfarne teamet på verftslokalene våre, som inkluderer ikke bare designere, ingeniører, prosjektteam og produksjonspersonell, men også at vi er posisjonert midt i den sterke maritime klyngen i Norge med verdenskjente leverandørmerker samlet rundt oss Brunvoll, Kongsberg Maritime, ABB, Evotec, Jets – de er alle her, sier Hansen.

Fullbooket ut 2024

-Vi har fullbooket kapasiteten så langt i år, og resten av året er lovende. Vi har det travelt, og det er sånn vi liker å ha det. Alt i alt lover 2024 veldig godt for Ulstein Verfts ettermarkedstjenester, avslutter Martin Sundgot Hansen.

Kilde: Ulstein Verft

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.157