23948sdkhjf

Servi Group styrker satsing på hydraulikkservice

I takt med at energisektoren i økende grad fokuserer på vedlikehold og overhaling, etablerer den norske hydraulikkprodusenten Servi Group en egen divisjon dedikert til service.

Servi Group har levert servicetjenester i en årrekke.

Avdelingen har frem til nå ligget under divisjonen for komponentsalg, industriteknikk og service. Nå skilles den ut som en egen strategisk enhet.

Fire forretningsenheter

Etter denne organisatoriske endringen vil Servi fremover bestå av fire forretningsenheter, Components, Systems, Service og Ulsteinvik.

- Service er en viktig bærebjelke i strategien vår fremover. Bakteppet for endringen er økt etterspørsel etter service og tjenester som forlenger levetiden på våre kunders eksisterende systemer, sier Tom-Arne Solhaug, CEO.

Servi Group har Norges største kompetansemiljø innen hydraulikk og tilhørende teknologier. Selskapet hadde en omsetning på rundt 900 millioner kroner i 2023.

Serviceoppdrag for 100 millioner kroner

Av dette utgjorde serviceoppdrag om lag 100 millioner kroner. Selskapet har strategiske intensjoner om betydelig ekspansjon innen service-segmentet i de kommende årene.

- Med de vekstambisjonene vi har, gir det oss mulighet til å styrke aktiviteten og fokuset rundt vedlikeholds- og overhalingstjenester, men også tilby enda bedre tjenester innen komponentsalg, avslutter Solhaug.

Henning Midttun er utnevnt til leder for den nye Servicedivisjonen. Midttun er utdannet siviløkonom og har 15 års erfaring fra energisektoren, med fokus på olje, gass og havvind blant annet fra Aker Solutions. Han har de tre siste årene ledet forretningsutvikling og markedsavdelingen i Servi. Han kjenner virksomheten godt og blir en del av konsernledelsen i selskapet.


Ny leder: Henning Midttun er utnevnt til Servi Groups leder for den nye Servicedivisjonen. Foto: Servi Group

Viktig å kjenne hele verdikjeden

Midttun ser frem til å bidra til videre utvikling og vekst i Servi.

- Vi har så mange dyktige fagfolk i Servi. Jeg ser frem til å reise ut og bli kjent med dem og organisasjonen. For å kunne styrke Servicedivisjonen i selskapet er det viktig å forstå hele verdikjeden til Service, fra A til Å. Det er noe jeg gleder meg til å ta fatt på, sier Henning Midttun, EVP Service.

Kilde: Pressemelding fra Servi Group

Kommenter artikkelen
Anbefalte artikler

Nyhetsbrev

Send til en kollega

0.095