23948sdkhjf
Logg inn eller opprett for å lagre artikler
Få tilgang til alt innhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortopplysninger kreves
Gjelder kun personlig abonnement.
Kontakt oss for en bedriftsløsning.
Del siden
Sponsored content

Innovativt digitalt servicekonsept skal forenkle energieffektivisering av bygg

Schneider Electric ønsker med EcoCare å sikre optimal energibruk når bygg er i drift – med brukernes komfort i fokus.

Schneider Electric EcoCare er et digitalt servicekonsept for å optimalisere driften i bygg. Det omfatter flere digitale tjenester for proaktiv energiovervåking og -styring, i kombinasjon med lokal ekspertise på energihåndtering. Hensikten er å hjelpe eiendomsbesittere med å energieffektivisere og få økt sikkerhet i bygg. 

Behov for dynamiske bygg
Samfunnets behov er i stadig endring. Det stiller nye krav til fleksibilitet og energieffektivitet hos eiendomsbesittere. Det de trenger er dynamiske bygg som raskt kan tilpasse seg nye forhold. Til tross for krympende budsjetter og færre ressurser, forventes det nå at bygg skal være i stand til å drastisk redusere CO2-utslipp, bli mer energieffektive og samtidig klare å tilby funksjonelle lokaler med optimal brukerkomfort. En slik utfordring krever en helt ny og mer innovativ tilnærming. EcoCare spiller en sentral rolle i denne sammenhengen og legger til rette for å lykkes med omstillingen.

En mer proaktiv holdning
EcoCare representerer et tydelig skifte fra tradisjonell, reaktiv eiendomsforvaltning til en mer fremtidsrettet type drift og vedlikehold; tjenesten fokuserer på mennesker og baserer seg på proaktiv, strategisk beslutningstaking. Konseptet baserer seg på data fra Schneider Electric IoT-plattformen EcoStruxure Building Operation og kombinerer det med optimaliseringsråd som gir bedre komfort, energieffektivitet og vedlikehold. 

Med EcoCare får eiendomseiere optimale, databaserte forutsetninger for å ta fornuftige beslutninger, med fokus på sosial og miljømessig bærekraft.

Optimal ytelse over tid
Tjenestens hensikt er å optimalisere byggautomasjon-systemer og deres respektive tekniske funksjoner som ventilasjon, oppvarming og kjøling. EcoCare omfatter kontinuerlig systemdiagnostikk og kan suppleres med tjenester som dynamisk ventilasjons- og klimaoptimalisering og lokal tilstedeværelse av teknikere. Løsningen sikrer at eiendommene fungerer med optimal ytelse over tid. 

– EcoCare er utviklet utelukkende for å sette mennesket i sentrum. Tjenesten kombinerer datadrevet innsikt med ekspertkompetanse og fagkunnskap. Den lokale tilgjengeligheten av spesialister skaper maksimal verdi for kundene, sier Henrik Andersson, Service Offering Manager i Schneider Electric.

Miljø og bærekraft med brukernes trivsel i fokus 
– EcoCare gir omfattende støtte til eiendomsbesittere og -forvaltere – noe som er nyttig både i det daglige arbeidet og i langsiktig perspektiv. Gjennom datadrevet innsikt kombinert med ekspertisen til Schneider Electric-teamet skaper vi forutsetningene for å lykkes med bærekraftige, energieffektive bygg hvor brukere trives, avslutter Andersen.

EcoCare sørger for at bygg fungerer optimalt over tid, med effektivt vedlikehold av systemer og tekniske komponenter. Den fremmer effektivitet hos brukerne, samtidig som den hele tiden identifiserer nye muligheter for energibesparelser. Det gjør at eiendommenes CO2-utslipp reduseres uten å kompromittere komforten i bygg.

Dokumenterte resultater

Schneider Electric har hjulpet over 6 000 kunder over hele verden med å oppnå betydelige forbedringer, med resultater som for eksempel:

  • 25 prosent reduksjon i energiforbruket
  • 45 prosent mindre nedetid
  • 30 prosent økt effektivitet
  • 60 prosent færre klager fra leietakere.

Les mer om nye EcoCare her.

Schneider Electric Norge AS
Sandstuveien 68
0607 Oslo
Oslo
Norge

Kontaktperson

Stefania Nilsen
Kommunikasjonssjef
+47 98207384 stefania.nilsen@se.com
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062