23948sdkhjf
Del siden
Sponsored content

Panasonic demonstrerer AI-drevet tjeneste: Slik kundetilpasser du detaljhandelen i butikken

Panasonic viser ny AI-basert tjeneste for persontilpasset detaljhandel i butikk.

Panasonic Connect Europe lanserte i dag en ny AI-drevet løsning som kommer til å revolusjonere detaljhandelen ved å tilpasse annonsering med en generativ KI-basert chatbot for kundene når de handler. Butikker kan nå automatisk overvåke kundedemografien, kombinere denne informasjonen med kjøpspreferanser og tilleggsinformasjon som vær eller lokale arrangementer og umiddelbart tilpasse annonsering på skjermer i butikken. Panasonic har inngått samarbeid med de ledende data- og AI-spesialistene ADEAL Systems for å kombinere sin AI-drevne personlige shoppingassistent CUSAAS (CUstomer Segmentation As-A-Service) med sine toppmoderne  kamera- og skjermløsninger for detaljhandelen og skape en shoppingopplevelse på et helt nytt nivå. 

Den nye løsningen, vist frem på Panasonics innovative Customer Experience Centre (CXC) på Panasonics campus i München, er en smart anbefalingstjeneste som gjør det mulig for fysiske forhandlere å bringe nettopplevelsen til butikken eller opprette en omnikanalstrategi ved å bruke sanntidsdata til å anbefale og tilpasse kommunikasjonen med kundene på en intelligent måte. 

«Det er en genial løsning som matcher demografisk informasjon – aldri personopplysninger – med kjøpspreferanser og annen lokal informasjon for å skape en ny handleopplevelse», forklarer Jens-Michael Pohl, salgsteknisk sjef for Panasonic Connect Europa. «Alt dette er mulig i dag på grunn av AI. AI i kameraene for å identifisere profiler, AI i backend-systemet for å foreslå produkter og generative AI-funksjoner for å umiddelbart levere persontilpasset annonsering. Selvfølgelig anbefaler vi alltid en menneskelig kvalitetskontroll av kommunikasjonen før publisering, men det er i hovedsak et AI-automatisert system som kan bruke generative AI-applikasjoner, avhengig av forhandlerens valg.»

Løsningen bruker kameraer for å identifisere demografien til de som er i butikken. Analysen leveres deretter til CUSAAS-systemet og kombineres med ekstern tilleggsinformasjon for å generere produktforslag. Generative KI-baserte chatbot-er brukes så til å utforme annonser i sanntid, som leveres via skiltapplikasjonen fra FRAMR før de vises på Panasonics 4K-skjermer. 

Dr Vladimir Rubin, administrerende direktør og grunnlegger av ADEAL Systems, la til: «Panasonic har ikke bare et bredt spekter av innovative teknologiløsninger for detaljhandel, men de er også en sterk konsulentpartner med en betydelig dybde av erfaring. Dette, kombinert med AI-kreftene til CUSAAS, gir en ekte ende-til-ende-løsning for forhandlere. Selv om det har vært mye hype rundt AI, tilbyr vi gjennom dette partnerskapet en ekte anvendelse som leverer kontrollert integrasjon av AI i markedsføring, kundeopplevelse og operasjonelle prosesser i detaljhandelen.» 

Jens-Michael Pohl konkluderte: «Fysiske forhandlere oppsøker teknologien for å forbedre kundeopplevelsen, friste kjøpere tilbake til butikken og forbli konkurransedyktige mot nettbutikker. Mens våre egne løsninger muliggjør mer kontroll over priser og lagernivåer, samt forbedret sikkerhet og engasjement i butikken, kan vi nå i kombinasjon med CUSAAS på en intelligent måte anbefale produkter til kunder og så mye mer.  Jeg vil gjerne invitere forhandlere til å se det i aksjon i vår CXC, som virkelig bringer mulighetene til liv på en svært visuell, praktisk måte.»  

digitalPR
Vejlsøvej 51
8600 Silkeborg
Silkeborg Kommune
Danmark

Send til en kollega

0.125