23948sdkhjf
Del siden
Sponsored content

NORDPro-laben: Opplæring for økt kundetilfredshet

NORDPro-laben ved Bargteheide-anlegget har flere forskjellige kursmoduler med stort fokus på praktisk anvendelse

God opplæring av de ansatte er en forutsetning for god kundetilfredshet. Dette er grunnideen bak NORDPro-initiativet, som har operert som et laboratorium med samme navn siden 2011. Her får de ansatte opplæring i grunnleggende lean-ledelse og hvordan de kan ta i bruk disse prinsippene i det daglige arbeidet.

Programmet organiseres og ledes av NORD-trainees, som bruker denne muligheten til å utvikle de organisatoriske og presentasjonsmessige ferdighetene sine. Denne praktiske oppgaven er også en viktig del av NORDs omfattende opplæringsprogram.

NORDPro ble grunnlagt i 2008 for å øke kundetilfredsheten i en tid der forventningene blir stadig større. Tanken bak er å aktivt kommunisere lean-prinsipper til de ansatte for å gi dem ferdighetene til å optimalisere prosessene i selskapet på en måte som kommer kundene til gode. Programmet startet med de fem verktøyene KAIZEN, FLUSS, SMED, TPM og Q-Groups, men har siden blitt utvidet med flere nye metoder.

I 2011 tok initiativtakerne prosjektet et skritt videre med NORDPro-laben. Det ble opprettet spesialutstyrte områder på Bargteheide-anlegget, hvor det nå holdes forskjellige kursmoduler med stort fokus på praktisk anvendelse. Her blir de teoretiske lean-prinsippene brukt i simuleringsøvelser som øker forståelsen av ledelsesmodellen. Ved å jobbe med hypotetiske problemer lærer deltakerne effektene av prosessforbedringer, samtidig som de får en større forståelse av arbeidsprosessene på tvers av avdelinger.

NORDPro-verktøyene kan brukes innen monterings-, logistikk og produksjonsprosesser samt på administrativt nivå, slik at opplæringen brukes på samme måte av alle NORD-ansatte på de forskjellige anleggene.

Les mer på hjemmesiden.

Se vedlagt pdf.

Nord Gear Norge AS
Jordalsveien 17A
5105 Eidsvåg i Åsane
Bergen
Norge

Kontaktperson

Send til en kollega

0.031